Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Evo zašto je Hrvatska postala regionalna pizza velesila

frankos

Ovogodišnji međunarodni uspjesi zagrebačke pizzerije Franko’s Pizza & Bar nisu slučajni i nisu samo posljedica iznimnog truda vlasnika i osoblja službeno najbolje hrvatske pizzerije. Podsjetimo, prije jučerašnjeg 78. mjesta na svijetu u apsolutnoj kategoriji koja uključuje talijanske pizzerije, Franko’s je na listi 50 Top Pizza proglašen 14. najboljom pizzerijom u Europi bez Italije.

Ti su uspjesi posljedica vrlo snažne scene pizzerija koja se razvila u većem dijelu zemlje. Mali Labin postao je hrvatska Caserta, Rovinj i Brtonigla imaju po jednu vrhunsku pizzeriju, Kvarner ima barem dvije odlične pizzerije, Split bar jednu dobru, Dubrovnik jednu izvrsnu a Zagreb dvije zaista vrhunske i još najmanje četiri ili pet vrlo dobrih.

Iz godine u godinu hrvatske pizzerije veoma ozbiljno i savjesno rade na podizanju kvalitete tijesta i na korištenju boljih sastojaka. Za višu kvalitetu zaslužni su naravno i konzultanti, prije svega Marin Vanjak, čovjek koji je prije desetak godina započeo pokret visoko kvalitetnih napoletana u Hrvatskoj. No, glavni uzrok kvalitativnog i komercijalnog procvata pizze u Hrvatskoj jest njena financijska održivost. Pizze, one zaista dobre, koštaju između desetak i osamnaest eura, s pokojim izletom prema dvadeset ili više kad se na pizzu stavljaju skupi do vrlo skupi sastojci.

U rangu cijena od 10 do 18 eura pizzerije pružaju neusporedivo bolju vrijednost za novac od većine restorana; u restoranima srednje klase predjela koštaju između osam i šesnaest eura, a prilično često dosežu dvadeset eura. Dakle, jedno predjelo poslije kojeg uglavnom morate naručiti još nešto skuplje glavno jelo, košta kao cijela ukusna i zasitna pizza, poslije koje cijeli ne morate ništa jesti cijeli dan. Ova očigledna, jednostavna matematika čini osnovi za kvalitativni i komercijalni uspjeh scene gastronomskih pizzerija u Hrvatskoj.

Pizze, i to one ambiciozne, danas odgovaraju kupovnoj moći velikog broja hrvatskih potrošača. Naravno, bolje hrvatske pizzerije imaju još puno prostora za napredak. Prvo, bilo bi zaista lijepo kad bi najbolje pizzerije počele koristiti istarska i dalmatinska maslinova ulja umjesto talijanskih industrijskih ulja. Drugo, vrijeme je za malo više kreativnosti u nadjevima i za puno više sezonskih i lokalnih sastojaka. Kada usvoje ta dva načela, koja ne moraju bitno utjecati na food cost, hrvatske gastronomske pizzerije napravit će još jedan veliki korak naprijed. No, Hrvatska je već sada , definitivno, regionalna pizza velesila.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.