Ovih smo dana dobili zanimljivo pismo jednog gospodina koji redovito posjećuje bolje restorane. Naš se čitatelj požalio na iznimno agresivne servisno prodajne procedure u riječkom Jistu i Nobilionu u Iki.
Jist je steakhouse, vjerojatno najbolji u Hrvatskoj, pa su našem čitatelju prije nego što je bilo što naručio i prije nego što je vidio jelovnik, donijeli dasku sa svim mogućim steakovima. U Nobilionu su mu, prije nego što je bilo što naručio i dobio jelovnik, donijeli oval s ribom i rakovima. “A tu večer uopće nisam planirao jesti ribu,” požalio se autor pisma.
Naš je čitatelj potpuno opravdano nezadovoljan i iritiran takvim postupcima. Konobari trebaju gurati najbolju robu koju imaju. Ali, to ne smiju raditi preagresivno, jer tako goste dovode u nelagodnu situaciju. Gostu se prvo mora donijeti meni. Ako gost pokaže interes za određeni segment menija, gosta se pita želi li vidjeti ribe, rakove ili steakove i tek onda se za stol donose ovali s škampima, jastozima i oboritom ribom, ili daska s T bone, ribeye i porterhouse steakovima.
Ali pladnjevi sa svježom ribom i izloženim rezovima mesa nipošto se ne smiju donositi prije menija niti prije nego što gost kaže što želi ručati i večerati. Tek zatim slijedi prezentacija. Ovo je osnovna procedura, koja goste ostavlja u komfornom položaju. Bombardiranje gosta jastozima i steakovima prije nego što je pregledao meni, ne samo da je neuljudno nego često ne stimulira prodaju.
Jer donesu li konobari za stol najreprezentativniju robu prije nego se gost opustio i pročitao jelovnik, gost može reagirati preplašeno budući da ne zna koliko sve te divote točno koštaju, a zna da su skupe. Da ne govorimo o zaista neugodnoj situaciji kad u restoranu koji nije isključivo riblji gostu donesu pladanj s ribama i rakovima premda, kao u slučaju našeg čitatelja, gost uopće nije htio jesti ribu.
Gost, uostalom, može imati i neka zdravstvena ili druga ograničenja u izboru hrane. Konobari su ključni akteri u prodaji vina i jela u većini restorana. Ali i konobari i voditelj restorana moraju biti veoma pažljivi u pristupu gostima. Preagresivna prodaja jedna je od većih grešaka u restoranskim procedurama. Preagresivna prodaja može imati trenutno negativni efekt na gosta, i dugoročno loš efekt na imidž restorana.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.