Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Preagresivni konobari ne prodaju hranu: jedan nam se čitatelj opravdano požalio na servisne procedure u Jistu i Nobilionu

Ovih smo dana dobili zanimljivo pismo jednog gospodina koji redovito posjećuje bolje restorane. Naš se čitatelj požalio na iznimno agresivne servisno prodajne procedure u riječkom Jistu i Nobilionu u Iki.

Jist je steakhouse, vjerojatno najbolji u Hrvatskoj, pa su našem čitatelju prije nego što je bilo što naručio i prije nego što je vidio jelovnik, donijeli dasku sa svim mogućim steakovima. U Nobilionu su mu, prije nego što je bilo što naručio i dobio jelovnik, donijeli oval s ribom i rakovima. “A tu večer uopće nisam planirao jesti ribu,” požalio se autor pisma.

Prvo ponuditi meni

Naš je čitatelj potpuno opravdano nezadovoljan i iritiran takvim postupcima. Konobari trebaju gurati najbolju robu koju imaju. Ali, to ne smiju raditi preagresivno, jer tako goste dovode u nelagodnu situaciju. Gostu se prvo mora donijeti meni. Ako gost pokaže interes za određeni segment menija, gosta se pita želi li vidjeti ribe, rakove ili steakove i tek onda se za stol donose ovali s škampima, jastozima i oboritom ribom, ili daska s T bone, ribeye i porterhouse steakovima.

Ali pladnjevi sa svježom ribom i izloženim rezovima mesa nipošto se ne smiju donositi prije menija niti prije nego što gost kaže što želi ručati i večerati. Tek zatim slijedi prezentacija. Ovo je osnovna procedura, koja goste ostavlja u komfornom položaju. Bombardiranje gosta jastozima i steakovima prije nego što je pregledao meni, ne samo da je neuljudno nego često ne stimulira prodaju.

Jedna od većih grešaka

Jer donesu li konobari za stol najreprezentativniju robu prije nego se gost opustio i pročitao jelovnik, gost može reagirati preplašeno budući da ne zna koliko sve te divote točno koštaju, a zna da su skupe. Da ne govorimo o zaista neugodnoj situaciji kad u restoranu koji nije isključivo riblji gostu donesu pladanj s ribama i rakovima premda, kao u slučaju našeg čitatelja, gost uopće nije htio jesti ribu.

Gost, uostalom, može imati i neka zdravstvena ili druga ograničenja u izboru hrane. Konobari su ključni akteri u prodaji vina i jela u većini restorana. Ali i konobari i voditelj restorana moraju biti veoma pažljivi u pristupu gostima. Preagresivna prodaja jedna je od većih grešaka u restoranskim procedurama. Preagresivna prodaja može imati trenutno negativni efekt na gosta, i dugoročno loš efekt na imidž restorana.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.