Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

STARENJE JE NOVA NAFTA Nestlé, pionir hrane za bebe, okreće se proizvodima za starije od 50 godina. Natalitet previše pada

nestle

Izvršni direktor Nestléa Mark Schneider izjavio je da je prehranjivanje stanovništva koje stari postalo glavni prioritet njegove korporacije. Nestle je najveća svjetska prehrambena kompanija, izumitelj hrane za bebe i organizacija koja mora predviđati trendove desetljećima unaprijed.  

“Vidimo dugoročni globalni trend snižavanja stopa nataliteta”, objasnio je Mark Schneider za Financial Times, “Dobna skupina 50+ u većini zemalja svijeta u idućih će se 10 do 20 znatno će se povećati. Taj trend i specifične prehrambene potrebe te dobne skupine prilika su za nas.” U praksi to znači da će se Nestle više koncentrirati na razvoj proizvoda koji se izravno bave problemima starenja, poput održavanja ciljne težine, očuvanja mišićne mase, nadoknadi mikronutrijenata i kontrolu razine šećera u krvi.

Uprava Nestlea već je puno investirala u specijaliziranu prehranu: obogaćene napitke, proteinske prahove, vitamine i dodatke prehrani, a bili su počeli razvijati i lijek protiv alergije na kikiriki, ali taj su biznis prodali jer lijek nije uspio na tržištu. U zadnjih 15 godina prehrambeni divovi Nestlé, Danone i Mars diversificirali su biznis i s masovnih se prehrambenih proizvoda proširili u sektore koji jače rastu, poput specijalizirane prehrane, njege kućnih ljubimaca ili kave. Specijalizirana prehrana, koja uključuje i hranu za bebe, lani je nosila15 posto Nestléove dobiti, i čak 50 posto Danoneove, s tim da je Nestléov portfelj više je usmjeren prema prehrani za odrasle i medicinskoj prehrani. 

“Ne odričemo se svojih korijena, a to je prije svega prehrana dojenčadi“, rekao je direktor Schneider, “Ali vidimo da nam je u većini svjetskih ekonomija veća demografska prilika među osobama srednje i starije dobi.” Prošle godine Nestlé je objavio da zatvara tvornicu formule za dojenčad koja je proizvodila za kinesko tržište, zbog naglog pada nataliteta u Kini.

“Kada govorimo o zdravom starenju kod ljudi, ne govorimo samo o dugovječnosti, već o boljoj  kvaliteti života u kasnijim godinama,” kaže Schneider koji ne želi ponoviti greške iz Kine, poput akvizicije brenda mlijeka od kikirikija Yinlu i gubitak tržišnog udjela u hrani za dojenčad. U Nestléu smatraju da su profitabilniji prehrambeni proizvodi za starije i rastuća potražnja za lijekovima protiv pretilosti, jer su neki od tih lijekova, primjerice, povezani s bržim gubitkom mišićne mase.  

Još je zanimljivije što za Nestlé tržište starenja obuhvaća i kućne ljubimce. “Kad se vežete uz svog ljubimca, želita mu što više produljiti život i pomoći mu da izbjegne zdravstvene probleme,”  kaže Schneider. Nestlé je među ostalim razvio pametne kutije za pijesak za mačke koji može dijagnosticirati zdravstvene probleme prema ponašanju i težini mačke. 

Premiumizacija proizvoda za kućne ljubimce na bogatijim tržištima najjači je pokretač tržišta za Nestlé u ovom segmentu jer u kućama u kojima su ljubimci ravnopravni ljudima nemjerljivo se više troši na njihovu hranu, kozmetiku i druge potrebe, dok je na rastućim tržištima to “transformacija kalorija” odnosno trend da ljudi ljubimce više ne hrane ostacima svoje hrane nego im počinju kupovati specijalnu hranu za životinje. Kad prehrambeni hegemon poput Nestléa starenje proglasi novim profitabilnim tržištem, onda znate da čovječanstvo zaista nepovratno stari. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.