Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

NAPUSTILI UNILEVER Magnum i Ben&Jerry’s stvaraju novog sladolednog giganta s prometom od 8 milijardi dolara

Unilever se uslijed velikog restrukturiranja riješio nekih od svojih najjačih brendova. Najveća sladoledna kompanija na svijetu izdvojila je Magnum, Ben&Jerrys i vlasnika sladoleda u Cornetto. Te će tri kompanije  formirat će novu korporaciju za sladolede vrijednu osam milijardi dolara.  Unilever je gotovo sto godina gradio današnju dominantnu poziciju na tržištu sladoleda. Sada se smanjuje i otpušta 6 posto zaposlenih, što je 7500 ljudi, uglavnom u administraciji.

Unilever želi jednostavniju strukturu i jači fokus na svoje najprofitabilnije biznise. Osim Magnuma, Cornetta i Ben&Jerry’s u novoj firmi koju će formirati nakon izlaska iz Unilevera bit će i Beyers. Svi zajedno imaju promet oko 8 milijardi dolara. “Budućnost Unilevera i sladoleda najbolje je servirati kao odvojene biznise”, rekao je za CNN Unileverov direktor Hein Schumacher. Podsjetio je na specifičnosti proizvodnje i prodaje sladoleda, prvenstveno sezonalnost i organizaciju hladnog nabavnog lanca, kojima se Unilever više neće morati baviti. Novi plan rasta puno je ambiciozniji i brži od prošlih i zato zahtijeva maksimalnu efikasnost. 

Unilever se sladoledima počeo baviti jioš 1913. godine kad je njegov utemeljitelj Thomas Wall počeo prodavati sladoled u obiteljskoj mesnici u Londonu. Unilever je izislio dvadesetak brendova sladoleda, većina je i danas poznata širom svijeta. Do jučer su prodavali sladoled u više od 60 zemalja i držali petinu svjetske prodaje sladoleda, veći udjel od svih konkurenata zajedno, pokazuju podaci Euromonitora. Lani su imali veliki pad promera zbog inflacije pa se smatra da je to ubrzalo njihovu odluku da se riješe sladoleda.

Cijene, prehrambeni zahtjevi kupaca i klimatske promjene koje otežavaju upravljanje smrznutom robom. Unileverova odluka da potpuno izdvoji biznis sa sladoledima nije nikoga iznenadila. Analitičari kažu da se sladoledi već dugo ne uklapaju u Unileverove druge poslove i proizvodne linije, a ni promet u zadnje vrijeme nije bio blistav. Nova sladoledna kompanija na burzu bi trebala izići iduće godine, ali razmišljaju i o drugim opcijama koje bi zadovoljile dioničare. Nakon izdvajanja sladoleda, Unilever će se fokusirati na kozmetiku, higijenske proizvode, sredstva za čišćenje, majoneze, koncentrate i ostale prehrambene dodatke. 

U iduće tri godine planiraju smanjiti troškove za 800 milijuna dolara a posao s nekoliko tisuća manje ljudi pokušati organizirati koristeći napredniju tehnologiju. Golemu promjenu ulagači su već podržali na burzama. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.