Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

PJENUŠAVI DEBAKL Prodaja šampanjca pala je za 8,2 posto, ispod 300 milijuna boca. Što znači da nova poskupljenja šampanjca nemaju nikakvo opravdanje

fuliranje-sampanjac

Lanjska je godina bila veoma loša za industriju šampanjca. Comité Champagne, službeno tijelo koje se bavi prodajom i promocijom najplemenitijeg pjenušavog vina na svijetu, objavilo je da je 2023. prodano samo 299 milijuna boca šampanjca, što je 8,2 posto manje nego u 2022. godini. Riječ je o najgorem padu prodaje šampanjca unatrag desetak godina, ne računajući prvu godinu korone.

U poslovnim se krugovima govori da je ovako drastičan pad prodaje šampanjca posljedica visoke lanjske inflacije, i to osobito u Francuskoj gdje je došlo do najveće krize u prodaji. Primjerice, lani se u Francuskoj prodalo samo 45 posto ukupne proizvodnje šampanjca, u usporedbi s 57 posto prije desetak godina.

S druge strane, teza o inflaciji ne doima se logičnom znamo li da je prošle godine došlo do relativnog rasta prodaje najskupljih šampanjaca, dok su oni jeftiniji ostali u podrumima i na policama. Čini se, naprotiv, da je šampanjac dostigao svoju gornju granicu cjenovne poželjnosti.

Budući da je šampanjac, koliko god da ga je komplicirano proizvesti, zapravo masovno vino o čemu svjedoči 300 do 330 milijuna napunjenih butelja svake godine, šampanjac ne može računati na dodatno dizanje cijena jer nitko ne želi platiti još više novca za masovni proizvod, koliko god glamurozno da se promovira. U svakom slučaju, čini se prilično očiglednim da trenutno, neovisno o nekoliko slaborodnih novijih berbi, ne postoji baš nikakav prostor za podizanje cijena šampanjca, osim najluksuznijih etiketa.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.