Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

UZ VALENTINOVO I ANTIVALENTINOVO Sedam pravila za restorane na najbolji restoranski dan u godini

“Neću pripremati nikakav posebni meni za Valentinovo. Sve će biti isto kao i svaku večer,” rekao nam je subotu popodne chef Bekala Marko Turković. Bekal je arhetipski antivalentinovski restoran: u Bekalu nema ničeg sentimentalnog ni romantičnog na prvu loptu: od pogleda na preizgrađene trešnjevačke kuće od kojih mnoge nikad nisu dobile građevinsku dozvolu, do glazbe koja varira između tvrdog rocka i još tvrđeg jazza. Pa ipak, i Bekal će na Valentinovo, u srijedu navečer, biti prepun.

Turković je do subote dobio više od 40 rezervacija za večeru 14. veljače. Prilično smo uvjereni da će i drugi restorani, burger barovi i pizzerije, koji pripadaju antivalentinovskoj grupaciji u srijedu zabilježiti rekordne promete. Valentinovo, koje se kod nas počelo slaviti oko 1990. uvjerljivo je najbolji restoranski dan u godini, neovisno o tome hoćete li gostima prodavati svakodnevnu pljeskavicu ili tartar od škampa, osietra kavijar, foie gras i odležane steakove kao Esplanadin Zinfandel’s. 

Zinfandel’s ovog Valentinova ima gastronomski uvjerljivo najbolji meni u Zagrebu, i prilično je nevjerojatno da je sve te divote uspio ugurati u 115 eura. Budući da je Valentinovo najbolji restoranski dan u godini, dobri restorani, valentinovski i antivalentinovski, uglavnom razrađuju posebne servisne i kulinarske procedure. Evo sedam najvažnijih pravila za uspješno restoransko Valentinovo.

1. Budite dobri i tolerantni prema gostima. Restorani moraju razumjeti da mnogi gosti koji izlaze na Valentinovo inače ne jedu u restoranima, pa moraju pokazati puno mekoće i pažnje prema takvim gostima. Za Valentinovo je uistinu najvažnije da se gosti dobro osjećaju.

2. Budite senzibilni kad gostima morate objasniti da je njihov termin istekao. Mnogi restorani za Valentinovo imaju dva ili tri seatinga. Najgore što konobar može učiniti jest da dođe do stola i kaže gostima kako je njihov termin istekao i da se izvole pokupiti. Umjesto toga, konobar treba gostima čiji je seating pri kraju donijeti račun s crvenom ružom ili nekim finom pralinama, pa će se problem riješiti sam od sebe i nitko se neće loše osjećati.

3. Restorani koji pripremaju posebne valentinovske menije zaista bi morali nabaviti puno cvijeća. Cvijeće i čokolade prirodno idu uz Valentinovo, pa je stoga logično da restoran koji ciljano zarađuje na Valentinovu ponešto investira u ugođaj Valentinova.

4. Brojni restorani u srijedu navečer angažirat će živu glazbu ili DJ-e. Ključno je, naravno, da glazba ne bude diskriminativna, osobito u niskom stilu. Valentinovo nije turbo folk raspašoj nego nešto što se tiče dvoje ljudi koji dolaze na večeru.

5. Restorani koji drže do sebe ne bi smjeli previše štedjeti na pjenušcu. Najjeftiniji prosecco ili još jeftiniji hrvatski charmat ne dolaze u obzir. Nažalost, mnogi hrvatski restorani, a osobito hoteli, koriste masovke poput Valentinova da bi prodali vino namijenjeno otpisu.

6. Restorani bi barem na Valentinovo morali izbjegavati sirovi luk i sirovi češnjak. Sirovi luk i sirovi češnjak izravno umanjuju šanse za romantični nastavak večeri poslije večere.

7. Posebni meniji za Valentinovo ne trebaju biti preteški, moraju pružati dvije do tri opcije (riblju, mesnu i vegetarijansku) i moraju, naravno, završavati čokoladnim desertom ili čokoladnim petits fours u fine dining restoraima ili gastronomskim bistroima. 

“Romantične” nazive menija i pojedinih jela trebalo bi izbjegavati ako nisu barem malo duhoviti, što nije posve lako postići.

Ilustracija/Imagine Art

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.