Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

STRATEŠKI POTEZ Campari kupuje Courvoisier konjak za 1,2 milijarde dolara 

Dionice Camparija pale su za čak 6 posto u petak, nakon vijesti da talijanska korporacija kupuje Courvoisier konjak za 1,2 milijarde dolara. Riječ je o najvećoj Camparijevoj akviziciji u povijesti koja će, analizira Reuters, kratkoročno ali značajno naštetiti njegovoj profitnoj marži.

Campari je već poznat po uspješnom oživljavanju poznatih brendova. Stoga se i akvizicija Courvoisiera smatra smislenim potezom. Campari računa da će uspjeti ponovno afirmirati Courvoisier kao “globalnu luksuznu ikonu”. Campari smatra da konjaci trebaju biti ključni dio njihovog rastućeg portfolija.  

Cijena po kojoj Campari kupuje Courvoisier je paprena i izaziva nervozu kod ulagača. Talijani će je financirati kombinacijom gotovine, duga i udjela, možda će izdavati i nove instrumente za financiranje. U svakom slučaju, uprava je objavila da očekuje da će ova akvizicija smanjiti profitnu maržu grupe za oko 0,8 posto. 

 Campari kupuje Courvoisier, jednu od četiri najveće svjetske kuće za proizvodnju konjaka, od američke grupacije Beam Suntory, u trenutku kad je potražnja na najvećem tržištu Courvoisiera, Sjedinjenim Državama, pala nakon COVID-a, a veletrgovci smanjuju zalihe.

Vjeruju da će akvizicija s vremeno povećati prodaju za 9 posto, a zaradu po dionici za dva posto. Drugi cilj je ojačati prisutnost na ključnim tržištima kao što su Amerika i Kina, ključna za ukupnu konkurentnost Camparija prema većim rivalima. Riječ je, dakle, o dugoročnoj strateškoj odluci i iako je burza reagirala nervozno na vijesti o akviziciji, analitičari su prilično mirni. Smatraju da Campari ima dovoljno iskustva na tržištu konjaka i da je normalno da se situacija kratkoročno pogorša da bi se dugoročno poboljšala. Nakon integracije Courvoisiera konjaci će biti četvrti najveći Camparijev biznis nakon aperitiva, bourbona i tekile. Dionice su se do kraja radnog dana u petak oporavile na -2,1 posto. 

Tržište konjaka značajno će rasti idućih sedam godina, prvenstveno zbog rasta potražnje, preko online i tradicionalne prodaje.  Demografija je sve raznolikija kao i načini konzumiranja konjaka, a najznačajniji trendovi su potražnja za različitim ekspresijama konjaka i rast prodaje kroz miksologiju. Dok se razvijena tržišta ne oporave od pada prodaje nakno COVID-a, fokus je na nova tržišta poput Kine, Indije i Brazila, gdje prodaja konjaka gotovo linearno raste. Scena konjaka tradicionalno je kompetitivna, najjači je Hennessy, slijedi Remy Martin, Courvoisier je treći a četvrti Martell.  

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.