Jedan nam je novi hrvatski destiler ovih dana ispričao kako ga njegov kolega, također mali proizvođač rakije, sustavno onemogućuje da uđe u manji trgovački lanac, koristeći svoje veze u tom lancu. Riječ je o glupom incidentu, koji šteti svim hrvatskim privatnim destilerijama.
Hrvatski destileri u zadnjih nekoliko godina pokušavaju promijeniti i kvalitetu i imidž svojih pića. Nove hrvatske rakije moraju izbrisati predodžbu o rakiji kao o krčmarskom piću. Budimo realni, rakija je tehnološki dosta kompliciraniji i zahtjevniji proizvod od većine ginova, no gin ima hipsterski renome dok se rakija nalazi na samom dnu ljestvice ugleda žestokih pića.
Hrvatski su destileri ove godine pokupili dosta impresivnu kolekciju medalja s međunarodnih natjecanja. Nadalje, neki su investirali dosta novca u dizajn i brending svojih pića. No, dok se god ponašaju međusobno ratoborno i baš krčmarski, hrvatski mali destileri neće popraviti svoj ugled, kao ni položaj u HoReCi, supermarketima i specijaliziranim trgovinama. Hrvatski privatni destileri moraju se ugledati na uspjeh Vinistre, koji se temelji na dugogodišnjem zajedničkom, organiziranom djelovanju stotinjak istarskih vinarija. Hrvatski se destileri moraju udružiti, zaboraviti na bilo kakva međusobna podmetanja i zajednički promovirati kvalitetu i imiđž rakija i drugih svojih jakih pića. Ili će zauvijek ostati marginalni, nevažni i provincijalni.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.