Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Zašto nas televizije uoči blagdana baš uvijek maltretiraju jadikovkama o skupoći na placu? Kupci ionako znaju koliko što košta

kvatric-korona

Televizijske vijesti uoči svakog Uskrsa i Božića, doslovno oduvijek, sadrže jednu te istu rubriku o skupoći. Prvo spikerica zabrinutim glasom pročita cijenu famozne sindikalne košarice. Onda još zabrinutiji sindikalist, po mogućnosti šef sindikata, tri minute objašnjava detalje o uskršnjoj košarici koja je ovog proljeća, primjerice, procijenjena na 204 eura za četveročlanu obitelj.

Zatim siroti novinar gradske rubrike anketira kupce koji kažu kako je sve strahovito skupo i kako moraju paziti na svaku kunu, pardon cent, da bi prodavači na kraju cijele te zamorne rutine kazali da prodajq baš i ne ide dobro. Cijela se ta besmislica ponavlja iz godine u godinu, neovisno o tome podudaraju li se Božić ili Uskrs s ekonomskom krizom ili ekonomskim prosperitetom.

Evo zašto se radi i besmislici. Prvo, kupci sami znaju koliko što košta na tržnicama i u supermarketima, pa rutinski prilozi o skupoći hrane uoči blagdana nemaju nikakvu informativnu vrijednost. Da, određeni broj ljudi nažalost nema dovoljno novca da za blagdane kupi što god želi, pa bi svima bilo korisnije da ti kupci dobiju praktične informacije koje će im pomoći da bolje prođu umjesto da ih se eksploatira za populističke kadrove.

Drugo, koliko god se kupci i prodavači žalili, na kraju se uvijek sve proda: u zagrebačkim je supermarketima i mesnicama, inflaciji usprkos, prošlog Božića ponestalo dimljenog lososa i bifteka, dakle hrane koja nije jeftina. Pred vinotekama se stajalo u redovima, a u delikatesnim, najskupljim pekarnicama kruh se morao rezervirati danima unaprijed. O jeftinijim proizvodima da ne govorimo: supermarketi poslije velikih blagdana izgledaju opustošeno. Naposljetku, sindikalne košarice svojim su sadržajem i procjenom cijena nerelevantne za suvremenu prehranu. Nitko se ne hrani brašnom i uljem. I na koncu, ljudi se prirodno vole žaliti, što može biti razlog za stalno ponavljanje jednog te istog priloga uoči baš svakog Božića i Uskrsa. Ali, televizijski bi urednici morali biti bar malo inventivniji i objavljivati sadržaj koji ima informativnu vrijednost, a ne svakodnevne jadikovko o teškom životu na placu.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.