Na web stranici Ville Ariston piše da je Villa Ariston članica organizacije JRE premda je taj restoran početkom godine istupio iz JRE-a. Na web stranici Ville Ariston ne piše da restoran trenutno ne radi, kao što ne piše ni kad će proraditi. Vika Ariston tipičan je primjer lažnog predstavljanja na internetu. Ne mislimo da je do toga došlo zbog loše namjere, nego radi nemara i nerazumijevanja važnosti web stranice za predstavljanje restorana. Ali, postoji i gore.
Idući mjesec moramo poslovno u Dubrovnik, pa smo sinoć prelistali web stranice nekih poznatih dubrovačkih hotela i restorana. Evo što, doslovno, od riječi do riječi, piše na web stranici inače odličnog hotela Bellevue, o njegovom restoranu Vapor, gdje se svojedobno prilično dobro jelo: “Naš Executive chef pomoću bilja i začina stvara nepcima dojmljivu čaroliju te integrira uzbudljive kulinarske ideje iz cijelog svijeta kako bi stvorio razigrani novi stil koji je nemalo puta bio predstavljen u medijima.”
Što potencijalni Bellevuov gost može zaključiti iz ove rečenice? Prvo, da je PR-ovac koji je to pisao bio na tripu ili da namjerno zeza svog poslodavca i naručitelja. Ili drugo, da Bellevue karikira svoju hranu i svog chefa.
Bellevueova stranica o restoranima, premda sadrži sve potrebne elemente za restoransku web stranicu, primjer je pogrešne komunikacije s potencijalnim gostima.
Evo što zapravo mora sadržavati bilo koja korisna restoranska web stranica:
1. Kontakt s adresom, točnim radnim vremenom i obrascem za rezervacije
2. Aktualni meni s točnim cijenama. Ako je Ana Roš mogla staviti na web svih dvadesetak jela s novog menija koji košta 255 eura, nema nikakvog izgovora da to ne naprave i manje ambiciozni restorani. Ako se meni mijenja svakoga dana kao u Šakotinom Navu, na web treba staviti primjer menija s cijenom, baš kao što je to učinio Tvrtko Šakota. Web stranice bez menija i cijena, ako baš niste opće svjetsko mjesto poput Nomina pop-upa u Japanu, prilično su besmislene.
3. Restoranska web stranica treba sadržavati informacije o ljudina koji stoje iza restorana: dakle o chefovima, sommelierima, restoraterima.
4. Bilo bi korisno da restoranska web stranica sadrži i točnu vinsku kartu.
5. Restoranska web stranica mora sadržavati fotografije koje odgovaraju poželjnom imidžu pojedinog restorana.
6. Web stranica restorana koji dolaze iz zemalja i regija malih jezika mora inati i englesku verziju.
Ovo su neophodni, minimalni uvjeti, koje skoro svaka restoranska web stranica mora ispuniti, jer je ona osobna iskaznica svakog restorana. Web stranica gostima je jednako važna kao i jelovnik. Ona poziva u restoran.
Što mnogi restorateri i dalje ne razumiju, pa na svojim web stranicama i dalje ne objavljuju bitne i točne informacije o svojim restoranima, ili te informacija kompromitiraju psihodeličnim ekscesima, kao u slučaju dubrovačkog Bellevuea.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.