Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Ikea je predstavila svoj Beef Wellington. Izgleda prilično loše 

ikea-beef-wellington

Ikea je najveći globalni prodavač namještaja s golemim prihodom i profitima. Njezin poslovni model uči se i proučava na gotovo svim ekonomskim fakultetima. Švedski lanac namještaja pazi na gotovo sve, od lokacije za svoje poslovnice, rasporeda u njima kako bi se maksimizirao promet kupca do uradi-sam kulta kojeg su uspjeli očuvati do danas.

Gotovo jednako kao s namještajem, Ikea je uspješna u prodaji hrane. Njihova jela ušla su u mainstream, kao gotovo neizostavno iskustvo odlaska kupnje namještaja. Ikeini restorani prodaju milijune porcija švedskih okruglica, pečenog lososa, hot dogova, pohane piletine i sladoleda.  Cijene s kreću od tri do šest eura po porciji, u skladu s Ikeinom politikom pristupačnosti. Taj poslovni model restorana unutar trgovina danas kopiraju i mnogi hrvatski lanci, koji nude slična jela. Ikeini restorani su izuzetno popularni i profitabilni. Ikea je danas šesti najveći lanac prehrane na svijetu, a njezin restoranski posao godišnje donosi oko 2.5 milijardi dolara prometa. 

Na valu popularnosti svojih restorana, neki Ikeini frašizeri su se odlučili za eksperimentiranje s nešto ozbiljnijom kuhinjom. Ikea u Maleziji je prije par tjedana na jelovnik uvrstila Beef Wellington, jedno od najpopularnijih jela engleske kuhinje. Beef Wellington je komplicirano jelo koje zahtjeva konkretna znanjakuhanja, od izrade lisnatog tijesta do poznavanja steakova i dodataka koji mogu i ne moraju ići u jelo.

U hrvatskim se restoranima Beef Wellington pojavljuje vrlo rijetko, na svega tri ili četiri jelovnika. Svakako najbolji radi Filip Horvat u Theatriumu. Horvatov je Wellington toliko popularan da ga ne skidaju s jelovnika već tri godine, a napravljena je i izvrsna riblja verzija. Jedno vrijeme je i El Toro nudio Wellington kao jelo za šest osoba, no njega više nema na web stranici El Torova jelovnika. Ikein Wellington je dio ograničene ponude i reklamiraju ga kao ozbiljni gurmanski užitak. No čak i reklamni primjerak izgleda vrlo loše. Meso je pripremljeno ekstremno well done i na prvi pogled iznimno suho, umak kao da je iz vrećice, a povrće poput onoga zloglasnim hotelskim restoranim koji rade samo sa smrznutim namirnicama.  U Maleziji u Ikei Wellington stoji 48.90 ringgita, što je oko 10,11 eura. I čini nam se 10 eura previše. 

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.