Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

MOŽDA MALO PREBRUTALNA LISTA Pet najluđih cijena u hrvatskim restoranima unatrag više od deset godina

coccolo

Jedan od strateških problema hrvatske restoranske industrije jest u činjenici da mnogi ugostitelji nisu profesionalni ugostitelji, nego su u ovaj biznis došli iz raznih drugih profesija, od posve legitimnih, do onih na rubu zakona, ili daleko preko ruba zakona.

Oni, dakle, ne znaju što je zapravo ugostiteljstvo, i kako funkcionira legitimni ugostiteljski i posao, pa pokušavaju iz njega izvući neke neobične količine novca, koje ova djelatnost prirodno ne donosi. I tako, među ostalim, nastaju ne samo loši restorani, nego i ekscesi u cijenama, kojima se možemo samo smijati.

Neke od ekscesnih cijena mogu se pokušati opravdati činjenicom da, eto, postoje gosti koji su dovoljno glupi da sve to žele platiti, pa neka im bude. Druge, pak, ulaze u sferu čiste prevare, pa duboko i dugoročno kompromitiraju hrvatsko ugostiteljstvo i turizam. Evo kratke liste najluđih cijena u hrvatskim restoranima, unatrag više od deset godina.

1. Sushi na golim djevojkama, 3600 do 7500 kuna

Splitski lokali Olive Tree i Roof 68 serviraju sushi na golim ženama, za 3600 do 7500 kuna. U stvarnosti, Olive Tree i Roof 68 nisu nikakvi japanski, a još manje gastronomski restorani. Radi se o mjestima s posve bezličnim jelovnicima. Olive Tree je, nadalje, poznat po nasilnom ponašanju u borbi za prostor na splitskoj Rivi.

Olive Tree i Roof 68 ne prodaju nikakve tradicijske japanske rituale, nego dosta banalni seks. Žao nam je djevojaka koje to rade. Posao u boljim striptease klubovima čini se puno kreativniji. Nije nam žao bedastih gostiju koji to plaćaju.

2. Steakovi za zlatnim listićima,7509 kuna

Trogirski restoran Coccolo lani je nudio tomahawk steak za 7500 kuna. U restoranu su objasnili da to rade na inicijativu jedne engleske agencije, koja je u Trogir poslala neke superbogate jahtaše, koji su zahtijevali obroke ukrašene 24 karatnim zlatom. Zlato, međutim, nema nikakav okus ni miris pa se radi o najbesmislenije potrošenom novcu na svijetu.

3. Pelješko vino za 21.000 kuna

U ljeto 2016. mljetski restoran Bourbon probao je prodati jedno arhivsko vino Frane Miloša za 21 tisuću kuna. Miloš je u to vrijeme to isto vino prodavao za oko 2000 kuna.

Radi se, dakle, o čistoj pljački, koja je naštetila otoku Mljetu, dubrovačkom turizmu, a nažalost i inače besprijekornom brendu Stagnum. Stagnum tu zaista nije bio nizašto kriv. Jedan gusarski ugostitelj doveo ih je u neugodnu situaciju.

4. Pizza za tisuću kuna

Zagrebački restoran Al Dente nedavno je počeo prodavati pizzu za tisuću kuna. Pizza je, naravno, obložena s deset grama zlatnih listića. Pizza za tisuću kuna ne prodaje se ljudima koji vole pizzu, nego onim gostima, koji žele što više potrošiti na bilo što. Moramo ponoviti poučak iz stavka broj 2. ovog teksta . Zlato ne miriše i nema nikakav okus.

5. Rižoto sa škampima u room serviceu, za 590 kuna, u ljeto 2008. godine

Ovdje se radilo o težoj administrativnoj pogrešci. Naime, netko iz F&B odjela dubrovačkog hotela Excelsior automatski je dodao ondašnju cijenu kilograma škampa na cijenu rižota. I tako smo došli do rižota za 590 kuna, koji se, da stvar bude smješnija, posluživao u room serviceu.

Tog je ljeta Excelsiorov rižoto sa škampima za room service, bio uvjerljivo najskuplje jelo u Dubrovniku. Danas bismo govorili o cijeni od barem tisuću kuna za tanjur rižota, i to bez zlatnih listića. Excelsior je, srećom, još istog ljeta uvidio ovaj golemi faux pas, pa je drastično smanjio cijenu rižota sa škampima.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.