Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

PAS KITCHEN Ovaj briljantni zagrebački startup kuha svježu zdravu hranu za vaše pse i dostavlja vam je kući

pas-kitchen-g

Hrana za kućne ljubimce najbrže je rastući segment prehrambene industrije. Globalno tržište trenutno vrijedi 22,8 milijardi dolara i raste oko 10 posto godišnje.  Stvari su u pandemiji ozbiljno eskalirale. Ljudi masovno usvajaju pse i mačke. Vlasnici kućnih ljubimaca sve više traže kvalitetnu, zdravu hranu za svoje životinje.

Više od 60 posto novih vlasnika pasa mladi su ljudi, između 16 i 34 godine, što objašnjava dosta novih trendova poput goleme potražnje za premium hranom za kućne ljubimce. Vlasnike zanima koliko je hrana za njihove pse ekološki neutralna (industrija hrane za kućne ljubimce veliki je emiter stakleničkih plinova), nutricionistički balansirana, svježa…ukratko, želimo da naše najdraže životinje jedu jednako dobro kao mi. 

pas-kitchen-sastojci

Ima to i prozaičniji razlog. Psi i mačke sve su osjetljiviji. Genetika, način života i evolucija učinili su svoje.  Istodobno, hrana za kućne ljubimce jedna je od najkonsolidiranijih industrija. Samo dvije multinacionalke kontroliraju više od 50 posto tržišta. U takvoj konstelaciji, nije lako naći hranu koja će našim ljubimcima jamčiti zdravlje i maksimalan životni vijek. No s druge strane, to otvara značajno tržište za male inovativne tvrtke koje  nude inteligentnije alternative. 

Kad smo prvi put vidjeli ponudu zagrebačkog startupa Pas Kitchen, upitali smo se kako se nitko toga ranije nije sjetio. Pas Kitchen priprema termički obrađenu prirodnu hranu za pse i dostavlja je na adrese vlasnika. Zapravo, Pas Kitchen preuzima kompletnu brigu za prehranu vašeg psa, jer osim dostave nude i mjesečne pretplate. Na vrata vam svakih 28 dana dostave novi batch paketića svježe hrane koje samo ubacite u zamrzivač i svog psa idućih mjesec dana hranite zdravo i jednostavno. 

Pas Kitchen pokrenuo je Ivan Zovko, čovjek čiji background na prvi pogled nema veze s prehranom pasa. Ivan je stručnjak za razvoj proizvoda i rast tehnoloških startupa, diplomirani ekolog i vegetarijanac. Tehnički, nema ni psa. Njegov Gem sada živi u Engleskoj, a Tonči s kojim živi u Zagrebu je pas njegove djevojke, chefice popularnog zagrebačkog bistroa Kut Ivane Bekavac. 

pas-kitchen-kuhinja

Kad zagrebete ispod površine, međutim, Ivanova odluka da pokrene Pas Kitchen više je nego logična. Organski biznis. “Kad sam otišao raditi u London poveo sam svog psa, mješanca Gema, i tamo se prvi put susreo s cateringom i dostavom hrane za pse. Vidio sam da postoji rješenje koje nije ni suha ni sirova hrana ni konzerve. Bila je to termički obrađena svježa hrana. Moj Gem je ostao u Engleskoj, ali u Zagrebu živimo s Ivaninim psom Tončijem. Budući da je Tonči imao problema s probavom, morali smo mu prilagoditi prehranu. Isprobavali smo razne opcije. Kad smo mu počeli davati termički kratko obrađenu hranu od svježih namirnica koje svaki dan kupujemo na placu, Tonči se toliko preporodio da smo se pitali zašto to ne bismo ponudili i drugim psima? Poslovne alate imamo, kuhati znamo,” priča Ivan. 

Recepture za Pas Kitchen razvili su u suradnji s nutricionisticama sa zagrebačkog Veterinarskog fakulteta i jednog talijanskog veterinarskog instituta. Svaki obrok sastoji se od svježeg mesa, povrća, ugljikohidrata iz krumpira, riže ili batata i dodanih mikrominerala i vitamina u određenim omjerima. Sastojke kratko kuhaju na pari, šokiraju i dostavljaju smrznute, u porcijama pakiranima u biorazgradive vrećice. 

Trenutno imaju tri opcije; s piletinom, govedinom i svinjetinom, uskoro će širiti ponudu. “Hranu termički obrađujemo na pari da bi bila mikrobiološki sigurna, ali kuhamo je kratko kako bismo sačuvali što više prirodnih nutrijenata. Suplemente dodajemo radi balansa, da bi pas iz naših obroka dobio sve što mu treba pa vlasnik ne mora kupovati dodatnu hranu i preparate,” objašnjava Zovko. 

Prvi kupci Pas Kitchena bili su njihovi prijatelji. “Htio sam da sve ide prirodno, da ljudi isprobaju hranu i ako su zadovoljni preporuče je drugima, a i da mi dobijemo vremena za razradu operative za pripremu i dostavu. Tako je i bilo,” kaže Ivan. Glas se brzo proširio, vlasnici su u parkićima jedni drugima pričali kako je hrana iz Pas Kitchena popravila zdravlje i energiju njihovih pasa. Nakon manje od dva mjeseca rada, u Zagrebu imaju šezdesetak stalnih klijenata i ubrzano se šire. Nedavno su uselili u novu kuhinju (kriteriji za pripremu hrane za kućne ljubimce puno su stroži nego za restoranske kuhinje, kažu) hranu naručenu na njihovom web shopu dostavljaju sami, tek jedan manji dio ide preko Ubera i Bolta. 

Tržište Pas Kitchena je de facto niša i do daljnjeg će to ostati. Prema statistikama prodaje, vlasnici kućnih ljubimaca i dalje troše najviše suhe hrane, ali zdrave opcije sve su traženije i Pas Kitchen u tom je smislu u Hrvatskoj pogodio pionirski tajming. No činjenica da su pokrenuli baš ovakvu uslugu diktira i specifičnosti njihova biznisa. “Ne želimo biti samo još jedan proizvođač hrane za pse,” kaže Ivan, “Mi nudimo alternativu vlasnicima kojima je važno da njihovi psi zdravo jedu i oko Pas Kitchena želimo okupiti zajednicu takvih vlasnika.” 

U praksi taj pristup izgleda ovako.  Vlasnik koji prvi put dolazi na web shop Pas Kitchena ispunjava upitnik o svom psu; njegovim karakteristikama, navikama, načinu prehrane i života. Na temelju tih podataka i stručnih veterinarskih tablica, Pas Kitchen preporučuje jela i pakete koji odgovaraju kalorijskim i nutricionističkim potrebama psa.

“Uzimamo u obzir razne elemente, od konstitucije i starosti psa preko specifičnih potreba do detalja poput toga daje li mu vlasnik grickalice za nagradu i koje,” objašnjava Zovko. Ako psi imaju posebne potrebe, poput alergija ili intolerancija, mogu prilagoditi recepture. Pas Kitchen predlaže i veličine porcija, i nakon što vlasnik odabere opciju koju želi, na vrata mu redovno stiže svježa kuhana hrana za njegova psa. “Mi rješavamo sva pitanja prehrane za vlasnike standardnih zdravih pasa,” kažu u Pas Kitchen

Pas Kitchen hrana može se naručiti preko Bolta, ali najviše dostavljaju sami. “Želimo prodavati direktno, jer nam je konakt s klijentima ključan. U razgovorima s vlasnicima pasa puno učimo i dobivamo odličan uvid u potrebe pasa,” kaže Ivan. Jedno od sve važnijih pitanja u prehrani pasa su alergije na životinjske proteine. Veterinari ovaj fenomen najčešće pripisuju najviše evoluciji i razvoju pasmina, križanju. Proizvođači hrane, pak, rješenja traže u alternativnim proteinima, od soje do insekata koji postaju velika nova stvar prehrambene industrije u svim njenim segmentima.

Hoće li pas jesti industrijsku, prirodnu, organsku, sirovu ili kuhanu hranu, na kraju ipak presuđuju preferencije vlasnika. Ali ni psi tu baš nisu bez utjecaja.

“Prehrana pasa izrazito je individualno pitanje,” kaže Ivan, “Psi imaju različite afinitete, navike, konstitucije i organizme. No kad pas osjeti da mu hrana koju jede čini dobro, želi jesti samo to. Psi su lojalni klijenti,” kaže Ivan. Ukratko, vlasnici mogu padati na marketing i priče, ali pas točno zna što hoće. Originalna kombinacija nutricionističkog pristupa, praktičnosti, ljubavi prema psima i usluge koju nudi Pas Kitchen mogla bi značajno unaprijediti živote, zasad samo zagrebačkih vlasnika pasa, ali uskoro možda i šire.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.