Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

BEZ MINIBARA, BEZ SOBARICA Evo kako bi nam mogao izgledati boravak u hotelima nakon epidemije

four-seasons-nyc


Dobar hotel bez raskošnog doručka, minibara punog dobrih pića, fancy aparata za kavu i barem jednog posjeta sobarice dnevno, bio je nezamisliv. Do pandemije korona virusa. Sada se i hoteli, kao i restorani i trgovine i sve ostale industrije, suočavaju s drastičnim promjenama koje bi im moglo donijeti ponovno otvaranje nakon relaksiranja mjera.

Vlade zemalja suočenih s koronom još nisu ni blizu donošenja preciznih protokola za rad hotela s posebnim sigurnosnim mjerama, iako turističke zemlje već pozivaju goste. Kad je eksplozija korona virusa pozatvarala sve restorane i hotele u New Yorku, vlasnik njujorškog Four Seasonsa H. Ty Warner odlučio je vrata svog hotela ostaviti otvorena, prvenstveno zbog liječnika i medicinskog osoblja.

Tako je njujorški Four Seasons, doslovno na prvoj crti borbe protiv korona virusa, postao prvi hotel na svijetu koji je probio led s protuepidemijskim mjerama. Four Seasons je istodobno i zamorac i hotel koji za cijelu industriju pronalazi rješenja za što sigurniji boravak gostiju nakon lockdowna.

Stručnjaci predviđaju da će pandemija potpuno promijeniti način na koji odsjedamo u hotelima. Pružiti osjećaj gostoprimstva dok gostima na ulazu mjerite temperaturu i razgovarate s njima iza maski bit će ozbiljan izazov. Direktor njujorškog Four Seasonsa za NBC News je opisao kako bi, na primjeru njegova hotela, mogla izgledati budućnost ove industrije nakon pandemije.

Pola soba u Four Seasonsu sada koriste liječnici i medicinsko osoblje. Ostale sobe na raspolaganju su svim drugim gostima, jer ljudi se unatoč pandemiji i dalje kreću i moraju negdje odsjedati. Pola hotela, dakle, trenutno zauzimaju ljudi neprekidno izloženi korona virusu. Four Seasons je zato uveo niz novih procedura.

Za početak, gost može doći u hotel i od ulaza do svoje sobe obaviti sve formalnosti da ne sretne nikoga osim medicinskih sestara koje će mu na ulazu izmjeriti temperaturu, i da ništa ne dotakne. U Four Seasons koriste sistem digitalnog prijavljivanja preko mobitela, nema bellboya koji preuzimaju kofere, nema srdačnog pozdravljanja s recepcionerima i pijuckanja šampanjca dobrodošlice. “U gotovo cijelom hotelu sada uspijevamo izbjegavati bilo kakav kontakt, to je u potpunosti protivno naravi hotela jer mi smo poznati po neposrednosti i osobnom odnosu prema gostu,” kaže menadžer Four Seasonsa.

U svaki lift smije ući samo jedna osoba, nakon toga lift se dezinficira. Room service je ukinut, zatvoreni su hotelski restorani i barovi, iz soba su izbačeni aparati za kavu. Gosti koji žele jesti, u hotelu mogu dobiti obroke u kutijama, koje uzimaju sami iz velikog hladnjaka u lobiju. “Mislim da se već može reći da će švedski stolovi, zajedničko sjedenje na doručku i slične stvari nestati iz hotela na neodređeno vrijeme,” kažu u Four Seasonsu.

Sobarice ne zalaze u sobe dok su gosti u hotelu. Goste u sobama dočekaju tri vreće: jedna za prljave ručnike, jedna za posteljinu i jedna za smeće. Kad trebaju čiste ručnike ili posteljinu, gosti stavljaju zatvorene vreće kraj vrata i pozovu sobarice koje ih pokupe s vrata, bez ulaženja u sobe. Uveli su i posebne protokole za dezinfekciju i sterilizaciju površina prilikom čišćenja soba.

Iz ormara su izbačene rezervne deke, ručnici, posteljina, umjesto po šest jastuk, svaki krevet u sobama sada ima samo četiri. Iz soba je izbačen i suvišni namještaj, uklonjena je svaka površina koja bi mogla predstavljati rizik za širenje zaraze. U sobama više nema ni minibarova, iz ormara je nestao bogati izbor vješalica.

Nakon što gost napusti hotel, u sobu ulaze čistači u zaštitnim kombinezonima s maskama, čiste je i dezinficiraju. Nakon toga, soba se ostavlja prazna najmanje 24 sata. Tek onda u sobu smiju ući sobarice kako bi je pripremile za iduće goste, s tim da i one nose punu zaštitnu opremu.

Pripremljena soba mora još ostati prazna dva do tri dana do novog gosta, kako bi u hotelu bili sigurni da je virus koji je eventualno zaostao na nekoj površini umro.

Hilton je u svojih 4900 američkih hotela, uključujući legendarnu njujoršku Waldorf-Astoriju, također uveo nove mjere. Zahvaljujući ranijoj digitalizaciji, koja podrazumijeva online i mobilni check-in i korištenje mobitela za otključavanje i zaključavanje soba i komunikaciju s hotelom, morali su uvesti samo nove protokole čišćenja i hranjenja gostiju.

Trenutno rade na osmišljavanju sigurnog načina posluživanja gostiju. Umjesto švedskog stola, žele uvesti single-serve opcije s atraktivno zapakiranim gotovim kombinacijama, i samoposluživanje umjesto konobara. Iduća fronta su hotelske teretane, vrlo važan element američkih poslovnih hotela, sve važniji i u hrvatskim hotelima u kojima turisti ljetuju više dana.

Prvo rješenje je rezerviranje individualnih termina za trening, što bi omogućilo da gost bude sam u teretani i temeljito dezinficiranje nakon svakog vježbača. Jedan od ključnih faktora uspjeha svih ovih mjera su medicinari, koji su sada dio stalnog osoblja hotela i redovno provjeravaju temperaturu i druge moguće simptome gostiju. Neki hoteli i agencije već su u proces rezervacija uveli upitnike o zdravstvenom stanju gostiju i njihovoj povijesti bolesti i putovanja.

Ako ste mislili da će sve ovo tražiti najveću prilagodbu od gostiju, razmislite ponovno. Oni koji će se najviše morati mijenjati s novim mjerama bit će zaposlenici hotela, ljudi kojima je ugađanje drugima poziv, koji su pažljivo birani prema karakternim osobinama i ponašanju, po ljubaznosti, srdačnosti, vještini uspostavljanja istodobno osobnog i diskretnog odnosa s gostima. Oni će svoju gostoljubivost sada morati pokazivati kontraintuitivnim gestama, sklanjanjem, izbjegavanjem kontakta, svime što bi gosta koji strahuje od zaraze moglo činiti spokojnijim i sigurnijim u hotelu.

Neki su utjehu pronašli u neočekivanom primjeru, Appleovim trgovinama koje su davno prije svega ovoga počele ukidati ljudski kontakt, baš zato da bi kupcima osigurale bolje iskustvo kupovanja. Drugi, pak, dobre strane ovih depresivnih novih mjera vide u pojačanoj svijesti o nužnosti strogih higijenskih standarda u hotelima, koji su prije epidemije tome pristupali uglavnom ležernije nego što su trebali

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.