Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Zbog zatvaranja restorana i barova prodaja šampanjca pala je 70 posto

pjenusac-sampanjac-case

Sve do kraja 2019. globalna prodaja šampanjca rasla je i više od 20 posto godišnje, u mrtvoj utrci s proseccom koji je, pak, stvorio fenomen. Ovih dana prodaja šampanjca trebala je ponovno početi rasti uoči početka turističke sezone, ali pandemija korona virusa sve je zaustavila u mjestu. Zatvaranjem restorana i barova supermarketi su postali gotovo jedini ozbiljan kanal prodaje vina u svijetu (dostava ipak ostaje u jednoznamenkastim postocima prometa).

Nova struktura prodaje diktira koja se vina prodaju a koja ne. Dok ulazni segment i srednja kategorija vina bilježi povijesne rekorde prodaje, s rastom i do 80 posto na pojedinim tržištima, šampanjcima, koji se najviše troše u restoranima i barovima, na eventima i u specijalnim prilikama, prodaja je pala 70 posto. Da stvar bude gora Francuska, jedini proizvođač i najveći potrošač šampanjca, među zemljama je koje su najteže pogođene korona virusom, kao i njena najjača vanjska tržišta Velika Britanija, Italija i Španjolska.

Predsjednik udruge Comité Champagne Jean-Marie Barillère rekao je da je sa zatvaranjem restorana i barova nestalo oko 30 posto tržišta za šampanjac. U izjavi za The Drinks Business nije htio komentirati koliko se šampanjca trenutno prodaje direktno, ali je potvrdio da je prodaja u supermarketima pala 70 posto u zadnja dva tjedna.

“Pandemija korona virusa šampanjac će pogoditi više od bilo kojeg drugog pića,” tvrdi Barillère, “Šampanjac je istodobno luksuzno piće i piće za proslave. Kad ste u krizi, a mi jesmo, ovo je rat protiv virusa, onda ne pijete šampanjac. Sve će ovisiti o duljini krize.” Ovu krizu ne može usporediti s onom iz 2008. godine, kada je prodaja u dvije godine pala s 340 milijuna boca godišnje na 50 milijuna.

Ovoga puta specifičan je nagli pad aktivnosti, ali i brza reakcija vlada koje su u ekonomiju ubacile ozbiljnu količinu novca. Barillère nije htio predviđati koliko bi se tržište šampanjca moglo smanjiti. Lani je prodano 297,6 milijuna boca šampanjca, ove godine prema nekim procjenama moglo bi se prodati manje od 250 milijuna.

Prema Barillèreovoj procjeni, kriza prodaje šampanjca trajat će dok se ne pronađe cjepivo za Covid 19. “Mislim da će pad prodaje biti veći nego 2008. ali i da će oporavak biti brži. Nadamo se da ćemo do kraja godine poslovati normalno.”

aqua-panna-sidebar

index

ulje-2021-naslovnica

aviation-gin

Zbog zatvaranja restorana i barova prodaja šampanjca pala je 70 posto

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min