U Kongresnom centru Zagrebačkog velesajma gradonačelnik Milan Bandić u petak je predstavio novu uslugu – Online tržnice Grada Zagreba. Gradska uprava Online tržnice je predstavila kao “još jednu od digitaliziranih javnih usluga koju Grad Zagreb provodi već nekoliko godina, s posebnim osvrtom prema građanima.”
Zapravo, riječ o još jednom u nizu bezbrojnih online adresara lokalnih OPG-ova koji ne omogućuje izravnu kupovinu proizvoda na jednom mjestu, već kao i mnoge slične stranice samo prenosi mailove i brojeve telefona na koje kupci mogu pojedinačno kontaktirati proizvođače i dogovarati način plaćanja i isporuku robe.
Nakon što su se zatvorile tržnice, potražnja za svježim voćem, povrćem i proizvodima s hrvatskih OPG-ova je eksplodirala. Najbolji i najorganiziraniji proizvođači doslovno nemaju dovoljno robe za sve kupce koji šalje narudžbe. I guverner Hrvatske narodne banke Boris Vujčić nedavno je izjavio kako kriza, koliko god drastična bila za neke sektore biznisa, za druge otvara nove šanse, apostrofirajući posebno hrvatske OPG-ove.
Problem je, međutim, što su hrvatski OPG-ovi loše organizirani, nemaju vlastite neovisne distribucijske mreže, snalaze se uglavnom svaki posebno, većina nema mogućnost online naplate karticama, ponajviše ovise o prodaji preko tržnica i izravnoj prodaji restoranima i hotelima. Sada kada restorana i hotela više nema, pokazuje se da OPG-ovi nisu dovoljno tehnološki opremljeni ni organizirani da bi iskoristili priliku koja im se otvorila.
Ono što bi im koristilo je online tržnica koji bi omogućila masovnu online kupovinu na jednom mjestu i rasteretila ih od upravljanja masom pojedinačnih narudžbi i praćenja naplate, da ne spominjemo transport i dostavu. Onlina tržnica kakvu je promovirao Grad Zagreb samo ponavlja posao koji odavno puno efikasnije rade neke popularne domaće web stranice i grupe na društvenim mrežama, bez ikakve dodatne infrastrukture ni dodane vrijednosti.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.