Jedan od fenomena ovogodišnje turističke sezone svakako je i velik broj konobara iz Srbije. Budući da su tradicionalni bazeni za sezonsku radnu snagu, poput Slavonije i Hercegovine, definitivno presušili, konobari iz Srbije proširili su se od Istre, preko otoka, do Dubrovnika. Djevojke i momci iz Srbije ovo su ljeto odrađivali baš svugdje: i u five star hotelima, i u Michelinovim restoranima, i u lokalnim tratorijama, konobama i krčmama. Logično je da su se ugostitelji i hotelijeri radije odlučili za srpske, nego za filipinske ili indijske radnike u servisu, jer srpske konobare savršeno razumije svaki hrvatski i bošnjački gost , kao i golema većina slovenskih gostiju.
Filipinci i Indijci u servisu znače da bi domaći gosti morali naručivati brudet i salatu od hobotnice na engleskom, i to od ljudi ljudi koji govore broken english, što bi nam svima išlo na živce. Stoga je apsolutno ispravno da su restorateri i hotelijeri masovno posegnuli za konobarima iz Srbije. Koji su im se odužili vrlo poštenim i profesionalnim odnosom prema poslu.
Konobari iz Srbije svugdje su bili brzi, uslužni, sa solidnim poznavanjem menija. Katkad je bilo dirljivo slušati kako se trude da umjesto kafa izgovore kava.
Nekoliko srpskih konobara zamolilo nas je da im kažemo riječ ili dvije o glavnim značajkama najvažnijih hrvatskih vina, što su vrijedno zapisivali. Zapoljšavanje konobara iz Srbije i Vojvodine na Jadranu spada među uspješnije inovacije ove turističke sezone. Osim toga , oni uživo pomažu da se užarena politička između Zagreba i Beograda barem malo opusti.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.