Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Jamie Oliver ima novi izgovor za propast svojih restorana. Kaže da nisu bili dovoljno snobovski

jamie-oliver


Najslavniji britanski chef Jamie Oliver teško se miri s propašću svog restoranskog carstva. Prvo je za bankrot, koji se spremao najmanje tri godine, optužio Brexit tvrdeći da je taj proces istodobno dramatično podigao cijene najma i minimalne plaće. To ne samo da je izazvalo opći podsmijeh u britanskoj javnosti, nego su jadnog Jamiea počeli napadati konzervativni političari, skupljajući jeftine političke poene na njegovoj nesmotrenosti.

Kad Brexit nije prošao, chef je iznio novi razlog svog restoranskog debakla: tvrdi da bi njegovi restorani preživjeli da su bili “dovoljno snobovski.”
“Da sam potrošio 13 godina na otvaranje posh restorana, uvjeravam vas da bi danas svi radili,” izjavio je Jamie Oliver u intervjuu časopisu You, u kojem je prošlu godinu opisao kao najtežu u svom životu. “Znate, Velika Britanija uvijek je bila dobra u hranjenju bogatih. Ja poznajem svoju publiku i zato im je bila opsesija razviti restorane za srednju klasu koja je tako loše zastupljena na tržištu. ”

Nažalost, Jamiea je zbog tih izjava napala u pravo “njegova publika.” Jedan je čovjek na Twitteru komentirao “Hrana mu nije bila snobovska, ali cijene jesu.” Drugi mu je napisao “Zaboravio si svoje radničke korijene i radnička klasa ti se osvetila…prestani se izmotavati.”

Nakon što se proslavio s BBC-jevom emisijom Naked Chef, Jamie Oliver postao je najbogatiji kuhar na svijetu. Njegovo bogatstvo procjenjuje se na 170 milijuna funti. Nakon niza vrlo uspješnih projekata, uključujući kuharice i nove serijale, počeo je otvarati restorane. Oliverovi restorani uvijek su bili prosječni i generički. U restoranima u kojima je mogao postaviti jasniji koncept poput steakhousa Barbacoa, Oliver je također svaštario, na preskupim lokcijama, s preskupom opremom i previsokim food costom. Ipak, restorani su neko vrijeme pristojno radili zahvaljujući popularnosti vlasnika.

Onda je prije nekoliko godina pokrenuo lanac fast casual talijanskih restorana pod svojim imenom. Otvorio ih je 37 u cijelom svijetu. U siječnju 2018. najavili su da zatvaraju 12 restorana i podijelili 600 otkaza. Počeli su pregovarati o smanjenju cijena najma za preostale restorane, ali bez previše uspjeha. Vlasnici prostora već su znali da je Oliver u velikim problemima, da restorani ubrzano gube novac i mnogi su ga se htjeli riješiti. Oliver je počeo ubacivati vlastiti novac u restorane.

U prvoj rundi uložio je tri milijuna funti samo da izbjegne stečaj. Već idući godišnji financijski izvještaji pokazali su da je na restoranima izgubio 71 milijun funti. Samo za plaće bio je dužan 2,2 milijuna funti, a bankama 41 milijun. Oliver je odlučio i dalje financirati restorane vlastitim novcem.
Firma s kojom je otvorio restorane već je bila otišla u stečaj, pa je osnovao podružnicu koja je kupila jednu od kompanija iz njegove prve grupe i restorane prebacio na nju. U tom trenutku već mu je sve što ima bilo pod hipotekama osim njegove i suprugine privatne imovine.

Bilo je jasno da Olivera motivira taština. Nije prvi put da smo vidjeli vlasnika restorana koji ne može priznati poraz. Ništa, međutim, nije moglo spasiti restorane koji su bili toliko loši da ni opća omiljenost Jamiea Olivera nije mogla navesti ljude da u njima jedu.

Nakon što je u restorane upucao gotovo 14 milijuna funti privatnog novca, slavni chef je morao odustati. “Nemam više novca,” priznao je britanskim medijima, “Ne smijem više ugrožavati svoju obitelj i zaposlenike.” Bogatstvo Jamiea Olivera procjenjuje se na golemih 170 milijuna funti, ali većina toga naravno nije u gotovini.

Oliverova firma 2017. je zatvorila zadnji od tematskih Union Jack cafea i Oliverov časopis koji se punih deset godina dobro prodavao. Njegova dva Barbecoa steakhousea stavljena su u prodaju jer više nisu mogli poslovati s astronomskim cijenama najma koje su plaćali u centru Londona. Čini se da je neuspješna avantura Jameija Olivera u restoranskom biznisu završila. Što je dobro, jer riječ je o jednom od najboljih TV chefova svih vremena. Čiji je slučaj još jednom pokazao da restoranski biznis zahtijeva posvećenost i specifična znanja. Brend nije dovoljan.

.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.