Jedan popularni zagrebački street food restoran redovito nabavlja govedinu za mljevenje – radi se o nekoliko raznih rezova – po prosječnoj cijeni od 65 do 70 kuna po kilogramu.
Više od godinu dana jedna velika tvrtka za uvoz mesa tom je istom street food lokalu nudila smrznutu govedinu iz Poljske, po cijeni od samo trideset kuna za kilogram. Dakle, više nego dvostruko jeftinije. Lokal o kojem je riječ nije htio uzeti tu govedinu, pa zato ima svježe i sočne pljeskavice . No sigurni smo da mnogi drugi jesu.
Jedan od glavnih problema hrvatskog street fooda i etničkih restorana jest vrlo niska kvaliteta mesa. Da, primjerice, Khaos Thai i Royal India rade s vrhunskim mesom, zasluživali bi puno više ocjene, i imali nešto niže cijene. No, dobri etnički restorani svojim stilom i znanjem kuhanja uspješno prikrivaju inferiorni kvalitetu nekih komada mesa.
Niska kvaliteta mesa u ugostiteljstvu, ne samo onog koje se melje, uvjetovana je njegovom smiješno niskom nabavnom cijenom. U kritičnoj ekonomskoj situaciji u kojoj se nalazi hrvatska restoranska industrija, mnogi ugostitelji kupuju najjeftinije meso, jer tako stvaraju financijski manevarski prostor. Osim govedine za 30 kuna, masovno su dostupni piletina za desetak kuna ili svinjetina za dvadesetak kuna. Naravno,mali je problem što takvo meso ne čini goste sretnim niti obećava predug opstanak u poslu.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.