Dubrovački vjesnik objavio je vrlo zanimljivo istraživanje Instituta za turizam, napravljeno prema narudžbi dubrovačke Turističke zajednice. Istraživanje je provedeno lani, na uzorku od 1600 dubrovačkih gostiju. Rezultati kažu da prosječni dubrovački turist troši 170 eura dnevno, of čega 87 otpada na smještaj, a 43 na hranu, dok samo 11 eura odlazi na shopping.
Na prvi pogled, ove brojke zvuče sjajno, jer su dvostruko veće nego drugdje u Hrvatskoj. No, što se u Dubrovniku realno može dobiti za taj novac , u punoj sezoni? Relativno malo.
Počnimo od hrane i pića. Za 43 eura, dakle, oko 300 kuna, gost može popiti dva koktela u Trubaduru, po Trubadurovim večernjim cijenama. Ili naručiti predjelo i čašu dvije vina u Nautici ili 360.
Ne postoji ni jedan ambiciozniji restoran u centru grada gdje dvoje ljudi, s vinom, mogu večerati, i to relativno skromno, za manje od tisuću kuna, čime su već značajno premašili prosječni dnevni budžet dubrovačkog gosta za hranu i piće. A gdje su još pića na plaži ili na Stradunu, i u hotelima gdje spavaju? Očigledno je, dakle, da golema većina dubrovačkih gostiju jede u zalogajnicama, a ne u luksuznim restoranima na Stradunu i na prilazima Stradunu.
Kad je, pak, riječ o smještaju, 87 eura po osobi, odnosno 174 eura za dvoje, zvuči odlično: svaki bi opatijski hotelijer potpisao takvu brojku s orgazmičkim zanosom. Ali, Dubrovnik je pun five star hotela, gdje se soba u sezoni uopće ne može dobiti za manje od 200 eura, dok u mnogima košta 300 do 500 eura, ili više. Što opet ukazuje da većina dubrovačkih gostiju spava u bitno skromnijim hotelima i privatnom smještaju, te da Dubrovnik još nije postao dominantno five star destinacija.
Naposljetku, činjenica da se na shopping troši samo 11 eura na dan, ukazuje na jedan od strateških problema hrvatskog turizma; očigledno je da kod nas ne postoji shopping turizam.
Istraživanje o turističkoj potrošnji u Dubrovniku samo potvrđuje snažan dojam da Hrvatska još ne privlači dovoljan broj turista zaista visoke kupovne moći.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.