Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Umro je Joseph Nissim, samozatajni industrijalac koji je izmislio Rio Mare

Milijuni ljudi godinama kupuju limenke Rio Mare tune, a gotovo nitko nije znao tko stoji iza tog globalno popularnog brenda. Rio Mare je izmislio Joseph Nissim, Židov iz Soluna, koji je ovih dana umro u Milanu u stotoj godini. Joseph Nissim rođen je 22. siječnja 2019. godine. Iz Grčke je pobjegao pred deportacijom u koncentracijski logor.

Pridružio se engleskim specijalcima i borio se u El Alameinu, odakle je došao u Italiju i tamo osnovao firmu koja će izrasti u Bolton, diva od dvije milijarde dolara prometa i 220 milijuna profita godišnje.

Tajnoviti industrijalac, koji je razvio niz slavnih brendova od talijansku konzervirane govedine Simmenthal do kozmetike Neutro Roberts, uvijek je govorio da je proizvod važniji od čovjeka. Svaki Nissimov proizvod morao je biti “razumljiv od Torina do Catanije.”

Nissim je Rio Mare lansirao krajem 60-tih, kad je Italija nakon ratne katastrofe počinjala ekonomski preporod. Izrazito tradicionalna zemlja naveliko se industrijalizirala, ljudi su sa sela odlazili u tvornice, tražili su modernost i praktičnost.

Konzervirana tuna u maslinovom ulju bila je pun pogodak. Ružičasta limenka, jake aluzije na svježinu i more i reklame koje su Rio Mare prikazivali kao nježni file tune, čvrst a tako mekan da ga se može rezati grisinom, bili su revolucija. Rio Mare je u idućih je deset godina postao jedan od najomiljenijih talijanskih masovnih proizvoda i tržišni lider u svojoj kategoriji.

Tek osamdesetih počeli su izvoziti. Prvo, naravno, u Grčku, Nissimovu rodnu zemlju a zatim u cijeli svijet. Brend se diversificirao, s prvim kampanjama protiv masnoća u prehrani izišao je Rio Mare u slanoj vodi. Zbog novih navika Talijana, mobilnosti i života u hodu, Rio Mare je lansirao Insalatissime, lagane salate s tunom u monodozama koje se mogu jesti ravno iz kutije, a novi lifestyle pogodili su i s limenkama lososa. svaki novi proizvod bio je hit. Ipak, strateški uspjeh postigli su u devedesetima, s paštetom od tune Rio Mare Patè, koja ne samo da im je otvorila mladu publiku, nego je pojrenula novi trend snackova u Italiji. S mladenačkim Rio Mare Pate reklamama i sloganom Voulez vous pate avec moi? Rio Mare se učvrstio među globalno prepoznatljivim talijanskim brendovima poput Nutelle i Ferrero Rochera. Početkom 2000-ih tako su počeli i komunicirati, kao velika svjetska marka i predstavnik talijanskog stila.

Za kampanju 2014. angažirali su Kevina Kostnera koji je tada bio doselio u Amalfi (danas ih reklamira Alessandro Gassman), uveli su inovacije u proizvodnju i odlučno repozicionirali proizvod u kategoriju gourmet zdrave hrane s jakim talijanskim štihom.

Rio Mare nije vrhunska konzervirana tuna, daleko od toga. Ali riječ je o jednom od onih legendarnih, dosljednih i pristojnih proizvoda koji talijansku industriju hrane bez obzira na sve probleme čini neprikosnovenom.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.