Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

TV kampanja Riba Hrvatske s Davidom Skokom odličan je model valoriziranja jadranske ribe

skoko-riba-hrvatske

Rijetki su slučajevi kada možemo reći da je neka državna institucija dobro odradila nešto vezano za hrvatsku gastronomiju. Kampanja Hrvatske gospodarske komore Riba Hrvatske -Jedi što vrijedi jedan je od tih slučajeva. Kampanja je na televiziji krenula 21. prosinca, sa chefom/ribarom Davidom Skokom u glavnoj ulozi.

U svakoj od deset petominutnih epizoda, Skoko gledateljima predstavlja jednu jadransku ribu, od srdele preko inćuna, skuše, cipla, do orade, brancina, tune i slatkovodnih riba pastrve i šarana, dok je jedna epizoda posvećena brudetu.

Ovaj edukativni projekt, koji je HGK financirao iz EU fondova, snimljen je u Istri, na pulskoj ribarnici i tržnici, u rovinjskom hotelu Lone i na ribarskom brodu Antoni, a Skoko u svakoj epizodi kratko predstavlja ribu i njenu sezonu uz jednostavni recept za pripremu ribe kod kuće.

Ova kampanja nije osmišljena samo za promociju potrošnje svježe domaće ribe u Hrvatskoj, već je dio šireg projekta valoriziranja jadranske ribe. Bitan dio projekta, koji je HGK najavila u proljeće prošle godine, uvođenje je markice Riba Hrvatske kojom bi se najbolja riba iz Jadrana brendirala na međunarodnom tržištu.

Prema istraživanjima koje je prije nekoliko godina objavila upravo HGK, podaci o poziciji ribe u svakodnevnoj kulturi hrane u Hrvatskoj su poražavajući. Izuzetak je tek neoliko obalnih gradova. Golema većina Hrvata ribu jede tek dva do tri puta mjesečno, a kao glavne razloge zašto izbjegavaju ribu navode praktični needuciranost: ne znaju kako dobro odabrati i kupiti ribu, nisu sigurni da riba koju kupuju zaista svježa i kvalitetn, dok ih čišćenje i priprema ribe opterewuje jednako kao čišćenje ribe na tanjuru odnosno strah od ribljih kostiju.

Scenarij serijala Riba Hrvatske sa Skokinim odličnimn savjetima, od ribarnice do kuhinje, adresira upravo te probleme. Posebno je dobro što Skoko učeći gledatelje o ribama daje i širi, ekološki kontekst izbora određene ribe. “Velika jata orada, komarči ili podlanica česta su pojava u Jadranu. Kao što većina zna, orade se hrane školjkama i kad ulete u nasad dagnji ili kamenica naprave dar-mar. Zato jedite više orada, da bismo imali više školjki,” kaže Skoko u jednoj od epizoda. Naiđete li na televiziji na koju epizodu, preporučujemo da pogledate. Ili pogledajte sve odjednom na YouTube kanalu HGK.

s-pellegrino-simboli-laterali
alh-rotschild-HR-300x300px
vinski-izvjestaj-2018-naslovnica
ULJE2018-NASLOVNICA
VON BARF_Banner_300x250-01 FINAL

aviation-gin

TV kampanja Riba Hrvatske s Davidom Skokom odličan je model valoriziranja jadranske ribe

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min