Mesar Joshua Applestone vjeruje da svakome u svakom trenutku dana ili noći mora biti dostupan dobar sočni steak. Zato je njegova firma Applestone Meat Co. u Stone Ridgeu u New Yorku postavila četiri aparata za prodaju svježeg mesa. Dvadeset i četiri sata dnevno ljudi mogu kupiti govedinu, janjetinu, svinjetinu, kobasice i mljeveno meso. “Više nismo u 50-tima da svi radimo od devet do pet i jedemo u isto vrijeme,” rekao je Applestone za Bloomberg.com, “Život je danas kaotičan, da se blago izrazim.”
Applestoneu automati za prodaju mesa trenutno nose 70 posto prometa. Dok on planira širenje na Manhattan iduće godine (problem mu je osigurati aparate na ulici u kojima su stotine dolara steakova), drugi aparati za prodaju mesa u Americi i Europi dosta uspješno opravdavaju svoje postojanje. Pariška baskijska mesnica L’Ami Txulette svoj je aparat instalirala u veljači 2016. Bili su prvi u Parizu i peti u Francuskoj. Prvi takav aparat otvoren je ispred mesnice u Sainte-Catherine 2014. godine. Vlasnica je rekla da je ideju dobila od Nijemaca, koji su prije četiri godine imali petstotinjak automata za prodaju mesa.
U Americi su ih počeli instalirati u Alabami 2011. godine, ali taj je biznis u propao. Izgleda da tržište još nije bilo spremno za prodaju mesa iz automata, ljudi su bili skeptični i bojali su se jesti meso koje stoji u nekom stroju na ulici. Sada je bitno drugačije. Lani su svi američki gastro portali pisali o novom aparatu koji je ispred svoje mesnice u Hudsonu u Wisconsinu instalirala firma RJ’s Meats.
Većina automata za prodaju mesa proizvod se u Njemačkoj. To nisu obični hlađeni aparati iz kakvih se prodaju sladoledi ili pića. Aparati za meso posebno su izolirani i osim hlađenja imaju i grijanje tako da mogu prodavati meso u optimalnom stanju bez obzira na vanjske temperature. Ako je vani, primjerice, -20 stupnjeva, meso se u aparatu neće smrznuti. Mesari i trgovci aparate kontroliraju preko telefona. Upravo se razvijaju nove vrste pakiranja za prodaju odležanih steakova.
Kod ovog načina prodaje mesa sigurnost je najvažnija. Aparati imaju ugrađene zaštitne funkcije koje, primjerice, onemogućuju prodaju ako meso prijeđe maksimalnu dopuštenu temperaturu. Najtraženiji brend je Regiomat, pametni aparat dizajniran samo za prodaju mesa. Cijene mesa u aparatima iste su kao u mesnicama i može se plaćati gotovinom i karticama.
Za male mesnice automatizirana prodaja pokazala se efikasnim načinom zadržavanja kupaca koji imaju povjerenja u mesara ali ne stignu kupovati u radno vrijeme mesnice. Osim toga, večernje i noćne kupovine mogu značajno povećati promet i s vremenom dati dovoljno podataka mesarima da mogu prilagođavati ponudu kako bi kupci non-stop imali na raspolaganju najsvježije meso.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.