Zadnji dani srpnja i prvi dani kolovoza vrhunac su turističke sezone, kad bi skoro sve sobe u najpopularnijim destinacijama trebale biti bukirane. Stoga smo jutros, 30. srpnja u devet sati provjerili ima li na Booking.comu i Hotels.comu slobodnih soba u dva iznimno popularna odredišta, Poreču i Dubrovniku.
U Poreču je više od deset hotela u rangu cijena od 900 do 2200 kuna nudilo slobodne sobe. Neki od njih imali su dodatne oznake poput last minute sniženja ili trajnog sniženja.
Posebno je neobično da je jedan hotel s četiri zvjezdice blizu strogog centra grada oglašavao sobe za 900 kuna, dakle po predsezonskoj cijeni.
Ni u Dubrovniku situacija nije puno bolja. Ondje smo pronašli osam vrlo poznatih hotela, s četiri ili pet zvjezdica, koji su 30.srpnja bili slobodni, uključujući Excelsior, Imperial, Libertas Rixos i Villu Argentinu, koja je nudila sobe po sniženim cijenama. U isto vrijeme, dva glavna rovinjska hotela Monte Mulini i Lone bili su potpuno rasprodani, dok su u većini drugih rovinjskih hotel ostale jedna ili dvije sobe.
Jasno je da je i u vrijeme najvećih gużvi svugdje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, moguće pronaći slobodnu sobu illi dvije. Ali, prilično je upozoravajuće kada deseci hotela krajem srpnja imaju toliko slobodnih soba da moraju rušiti cijene. Čini se da ove godine hrvatski turizam izlazi iz faze fizičkog rasta prometa, te se približava fazi stagnacije.
O razlozima smo više puta pisali. Riječ je o nedefiniranosti destinacija, lošim hotelima, zastarjelim dodatnim sadržajima, te, u dubrovačkom slučaju, zaista lošoj vrijednosti za novac: smiješno je što Dubrovnik pokušava imati cijene kao London ili Venecija (uz neusporedivo lošiju uslugu). Krajnje je vrijeme da hrvatski turizam oblikuje nove, preciznije strategije, na tragu onih naših destinacija koje su i ove godine iznimno uspješne.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.