Oni su impresivna, nesmiljena, najjača PR mašina svih vremena. Pored svojih formalnih funkcija, i uloga koji je čine važnom Britancima, engleska kraljevska obitelj funkcionira kao jedan od najjačih pojedinačnih pokretača trendova i prodaje na svijetu. Taj efekt nije rezerviran za modu i lifestyle, osjeća se i u prodaj hrane. Kad je britanski tabloid Daily Mail lani objavio da je mali George, sin princa Williama i princeze Kate, prvoga dana u maloj školi od svega ponuđenog u kantini htio jesti samo francusku leću iz Le Puya, prodaja leće koja je dotad nešto značila samo manjem broju Francuza i chefovima, skočila u cijelom svijetu.
Slično se dogodilo i s narudžbama za svadbene torte kad je objavljeno da će princ Harry i Meghan Marklena vjenčanju rezati laganu tortu od bazge i limuna umjesto tradicionalnog parfea s voćnim punjenjem. Koliko se zna, tortu radi slastičarka Claire Ptak, vlasnica londonske slastičarnice Violet Bakery. Self made zvijezda, aktivistica, bivša modna blogerica (blog joj se zvao The Tig po Tignanellu) i foodie, Meghan Markle odlučila je unijeti nešto svog internacionalnog stila u kraljevske svadbene menije. Ako su William i Kate reinventali imidž kraljevske obitelji i osigurali joj relevantnost nakon kraljičine smrti, Harry i Meghan Markle pretvaraju je u globalni brend.
S Meghan Markle kraljevska obitelj postaje relevantna za milenijalce, što se prije samo nekoliko godina činilo posve nemogućim. Ta će promjena, simbolično i doslovno, biti najavljena u ikonografiji njihova vjenčanja. A hrana će pritom biti jedan od važnijih medija.
Do kraljevskog vjenčanja još je svega nekoliko dana. Britanska ekonomija od tog događaja očekuje 1,4 milijardi funti svježeg novca. Dobar dio tog prometa generirat će prodaja hrane, prema trendovima koje će, poput svojih prethodnika na kraljevskim vjenčanjima, lansirati Harry i Meghan.
Princ William za svoje je vjenčanje ponovno oživio viktorijansku tradiciju mladoženjine torte, s hladnom nepečenom tortom od čokolade, u kojoj je kao mali s bakom Kraljicom Elizabetom II. uživao na popodnevnom čaju. Zahvaljujući ovoj promociji, pomalo zaboravljeni Rich Tea keksi dobili su novu publiku, a internet su preplavili recepti. Kad se prince Charles 2005. ženio Camillom Parker Bowles, umjesto formalnog ručka za stolom, gostima su posluženi kanapei poput malih sendviča s prepeličjim jajima i kresom, tradicionalnog punjenog pečenog tijesta Cornish pasty i pogačica sa džemom. Oba puta internet su preplavile fotografije i recepti za ta tipična britanska jela.
Od vjenčanja Williama i Kate Middleton 2011. industrija hrane preživjela je dramatične promjene. Tržište hrane je eksplodiralo, gastronomska svijest počela je rasti na svim razinama. Sve, od jednostavnog street fooda do avangardne visoke kuhinje postalo je komercijalno i zanimljivo masovnim medijima. Iako bi se na kraljevskim vjenčanjima smjeli posluživati samo proizvodi i jela od namirnica čiji proizvođači imaju Royal Warrant, kraljevsko odobrenje, princ Harry i Meghan Markle značajno će demokratizirati stvar. Njihovo će vjenčanje vjerno odražavati današnju masovnu opsesiju hranom. Od poziva građanima da vjenčanje pretvore u veliki piknik do food truckova koje će Buckinghamska palača otvoriti na svom imanju, ovo kraljevsko vjenčanje bit će, čini se, jedna masovna gozba i golemi biznis za industriju hrane.
Prema informacijama koje su dosad procurile u javnost, prijem nakon vjenčanja završit će u sitne sate, snackovima poput pečenog sira, tacosa i burgera koji će se dijeliti iz food truckova. Na party će biti pozvano 1000 građana. Posluživat će se i bowls, neformalna hranjiva jela servirana u zdjelama koja će uzvanici jesti s nogu, zatim klasični kanapei od sezonskog povrća iz kraljevske kuhinje te mali deserti poput čokoladnih trufflesa, creme bruléea, žutih macarona i keksa s mangom i panacottom koje radi slastičar Slewyn Stoby. Noć će završiti Tiki partyjem s Apache shootersima i smrznutim koktelima od pjenušca s jagodama, sendvičima s wagyu govedinom iz Južne Afrike i smrznutim desertima. U dva ujutro iz food truckova će se posluživati sladoled.
Nijedan od popularnijih brendova neće propustiti marketinšku šansu kraljevskog vjenčanja. Dunkin Donat izbacio je posebne ružičaste krafne u obliku srca s glazurom od čokolade i jagode. Glasoviti britanski proizvođači čaja Harney and Sons lansirali su Royal Wedding Tea, bijeli čaj s ružinim pupoljcima u žutoj limenci. Trader Joe je napravio sokove od limuna i bazge inspirirane okusima svadbene torte. Drink Company, poznati američki tim poznat po pop-upovima, u Washingtonu će otvoriti Royal Pop-Up Bar koji će biti replika St. George’s Chapel. KFC je povodom vjenčanja dizajnirao posebni bijelo-zlatni bucket za svoju pohanu piletinu. Marks&Spencer izbacio je niz svadbenih proizvoda, među kojima je najveću pažnju izazvala session IPA Markle&Spencer. Fortnum and Mason osmislio je posebni blend čaja inspiriran ranim ljetom i vjenčanjem, od engleske i američke mente, zelenog čaja s jasminom i različkovim cvijetom. Čaj preporučuju i hladan, s malo gina.
Harvey Nichols prodaje cijele košare za kraljevsko vjenčanje, s kojima kupci mogu otići u neki od parkova u kojima će se pratiti spektakl. U košari je šest britanskih delikatesa, uključujući Earl Grey i čaj od lavande, džem od jagoda i bocu njihovog engleskog pjenušca. Tyrrells je proizveo čips od peršina s đumbirom i medom, prekriven jestivim šljokicama. Lidl je u čast vjenčanja, na kojemu će se vjerojatno posluživati vino engleske vinarije Chapel Down, u prodaju stavio Broadwood Folly, vino iz Surreya koje proizvodi vinarija Denbies. Internet je ponovno preplavljen receptima za jela koja se mogu pripremiti kod kuće za gledanje izravnog prijenosa vjenčanja, ili za vikend partyje u čast vjenčanja. Engleska hrana opet je popularna, kao i tradicionalno američki recepti i kalifornijska lokalna, sezonska, organska kuhinja kakvu su 70-tih proslavili chefovi poput Alice Waters. .
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.