Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

MEGADEAL Nestle je za 7,15 milijardi dolara kupio prava na prodaju Starbucksovih kava

starbucks

Nestle je sa Starbucksom sklopio trajni licencni ugovor koji mu da je pravo da prodaje i distribuira Starbucksove kave i čajeve u supermarketima i lokalima izvan Starbucksovo lanca. Ta je prava Nestle platio 7,15 milijardi dolara. Ugovor uključuje brendove Starbucks, Seattle’s Best Coffee, Starbucks Reserve and Teavana, Starbucks Via i Torrefazione Italia. Ti brendovi godišnje naprave oko dvije milijarde dolara prometa. Oko 500 Starbucksovih zaposlenika prema istom će ugovoru prijeći u Nestle. Operacija počinje čim obje kompanije dobiju odobrenje regulatora, što se očekuje krajem 2018.
“Ova tranzicija značajan je korak za naš biznis s kavom, Nestleovom najvećom brzorastućom kategorijom,” izjavio je direktor Nestlea Mark Schneider, “Sa Starbucksom, Nescafeom i Nespressom objedinjujemo tri ikonografska brenda u svijetu kave. Oduševljeni smo što nam je Starbucks postao partner.”

Prema ugovoru, Starbucks će preuzeti nabavu kave, pržionice i globalno upravljanje svojim brendom, a zajedno će raditi na inovacijama i strategijama izlaska na svjetska tržišta. Starbucks će prihod nakon oporezivanja uložiti u ubrzavanje otkupa svojih dionica i dioničarima do 2020. kroz te dionice i dividende obećava 20 milijardi dolara povrata umjesto 15 milijardi koliko su najavili u projekcijama prije potpisivanja ugovora s Nestleom.

nespresso-salon

Nespresso salon u Manchesteru

Prema mišljenju analitičara, Nestle je ovim potezom pokazao snagu, ali i neke slabosti. svoje značajne prednosti ali i nekoliko slabosti. Nestle najjača kompanija na svjetskom tržištu kave. Njihove instant kave i dodaci kavama donose 17 milijardi dolara prihoda godišnje. Starbucks je s njihovom distribucijom i ekspertizom na značajnom dobitku. Ovim partnerstvom, s druge strane, Nestle rješava tri svoja problema. Njihovu globalnu poziciju ugrožava JAB Holdings, privatna investicijska kompanija kojom upravlja njemačka obitelj Reimann. Nadalje Nestle u SAD-u nije dovoljno velik, a Amerika je najveće svjetsko tržište kave.

Nestle u Americi drži tek 5 posto tržišta kave i JAB Holdings ih tamo jako napada. Od 30 milijardi dolara investicija u zadnjih šest godina, Nijemci su većinu potrošili na akvizicije u Americi, među kojima su najznačajnije bile Keurig Green Mountain, lanac trgovina krafnama Krispy Kreme i Peet’s Coffee. Udružili su se s Mondelezom, gigantom proizvodnje grickalica i slatkiša, i preuzeli Jacobsov biznis s kavom. Konačno, Nestle je fokusiran na instant kave i kapsule za cafe aparate, i slabi su u segmentu pakirane pržene kave i mljevene kave. Starbucks bi im trebao pomoći po sva tri pitanja. Direktor Nestlea Mark Schneider preuzeo je funkciju u siječnju 2017. Ovo je najveća akvizicija u njegovu mandatu i treća najveća u povijesti Nestlea. Dioničari traže da Schneider usmjeri Nestle prema tržištu zdrave hrane i dodataka prehrani. Već se neko vrijeme priča da razmatraju kupovinu tog biznisa od njemačke farmaceutske kompanije Merck ili od američkog Pfizera.
Starbucks želi riješiti svoj problem širenja prodaje pakiranih proizvoda izvan Amerike, što im dosad nije osobito uspijevalo. Starbucks je 2011. od Mondeleza otkupio natrag svoj biznis s pakiranim kavama ali nije ih uspio plasirati na rastuća nova tržišta, na kojima vladaju instant kave. Nestle će sa Starbucksom raditi na novim proizvodima poput Starbucksovih kapsula za njihove kafe aparate i pomoći im u globalnoj ekspanziji. Najveća promjena koju bi ovaj megaposao trebao donijeti, slažu se analitičari, bit će Nestleovo jačanje u Americi. Strabucks će u potpunosti zadržati kontrolu nad svojim pržionicama i lancima kafića.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.