Vodeći se razmišljanjem o pogrešno izvedenim narudžbama i frustracijama koje one izazivaju kod gostiju, vlasnici jednog tokijskog restorana odlučili su istražiti mogu li pogrešno shvaćene narudžbe djelovati suprotno, kao generator nečeg boljeg među ljudima. U tokijskoj četvrti Toyosu otvorili su pop-up The Restaurant of Order Mistakes (duhovito nazvan po japanskoj priči The Restaurant of Many Orders Kenji Miyazawe iz 1924.) i kao konobare zaposlili ljude oboljele od demencije.
Restoran je trebao raditi u probnom periodu od 2. do 4. lipnja, s pretpostavkom da će dementni konobari gostima donositi jela koja oni nisu tražili. I da će to, ako gosti unaprijed znaju da konobari to ne rade namjerno ili zbog lijenosti, promijeniti percepciju demencije u javnosti i shvatiti da s malo našeg truda i pažnje oboljeli mogu biti funkcionalni članovi društva. Ta dva dana u lipnju otkrila su, međutim, nešto puno više i puno ljepše. Naravno, konobari su gostima umjesto sushija donosili gyoze, umjesto tempura juhe, ali nitko se nije ljutio.
認知症のひとたちが働く「注文をまちがえる料理店」のプレオープンに行って来ました(^^)
ジュンヤくんはおばあちゃんにハンバーグを注文したんだけど、見事に餃子が来て大笑いしました笑 pic.twitter.com/TshX6wOMml
— 工藤 瑞穂 (@mimimizuho) June 4, 2017
Japanska gastro blogerica Mizuho Kudo posjetila je restoran i napisala euforičnu recenziju. Naručila je hamburger ali je dobila knedle s mesom ali sve je bilo neočekivano ukusno. Kudo je napisala da su konobari bili toliko nasmijani i srdačni, toliko se zabavljali i svjedno uspijeli uslužiti sve goste, da to iskustvo uvijek želi ponoviti. Sve više ljudi traži rezervacije i raspituje se kako može osobe oboljele od demencije uključiti u druge poslove i zajednicu. S obzirom na ovaj uspjeh, lanac Maggie’s Tokyo planira idući ovakav pop-up 21. rujna, na svjetski dan Alzheimera.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.