Gin je lako napraviti, dobar gin puno teže, a izdvojiti se na tržištu na koje svake godine izlaze stotine novih brendova najteže. Donedavno je jedina strategija bilo stvoriti što kvalitetniji gin što distinktivnijeg karaktera. U upotrebu su ušle stotine lokalnih satojaka, destileri su počeli profilirati ginove tako da odražavaju lokalno podneblje, pročišćavati stilove i stvarati nove eksperimentirajući s netradicionalnim sastojcima, od ružmarina i lavande u prvim mediteranskim ginovima do algi, kakaa i močvarnih trava. Bilo je samo pitanje vremena kad će to mnoštvo i inovacija potaknuti novu strategiju, diferenciranje ginova specijalnim efektima.
https://www.instagram.com/p/BUHG3izlFM4/
Prije nekog vremena par je proizvođača slijedeći primjer jedne od najinovativnijih svjetskih destilerija Cambridge Distillery, počelo u gin stavljati jednu vrstu amazonskih mrava. Te su mrave u gastronomiju uveli južnoamerički chefovi u pokušaju revalorizacije domorodačke hrane, a za gin su navodno pogodni jer imaju okus limete i kardamoma. Kad se čuđenje mravima smirilo, na tržište je izišao Unicorn Tears Gin Liqueur, napravljen dodavanjem šećera (i šljokica) u London Dry gin.
https://www.instagram.com/p/BUxHIwXAsWE/
Još luđi trik smislili su That Boutique-y Gin Company, proizvođači Moonshot Gina napravljenog s “biljem poslanim na rub svemira” i prahom od stijena s Mjeseca. Jedan od novijih primjera je Empress 1908 Gin, a gin napravljen sa čajem cvijeta azijskog plavog graška, biljke izrazito osjetljive na promjenu pH. Na plave ginove u G&T-u navikli smo otkad je prije tri godine izišao London No 1 Gin, ali Empress 1908 predstavlja novu razinu predstave. Kad se pije čist, u čaši je proziran, ali kad dođe u doticaj s tonikom ili citrusima, mijenja boju u indigo plavu. Riječ je o zabavnoj inovaciji, ali Victoria Distilleries tu zaostaju za jednim hrvatskim proizvođačem. U ožujku je, naime, na sajmu GAST u Splitu hrvatska destilerija Nimco Brands & Liqueurs iz Bestovja predstavila svoj gin Five Corner, koji također mijenja boju u doticaju s tonikom i citrusima, također zahvaljujući cvijetu plavog graška. Naravno, Nimco svoj gin reklamira ga kao prvi takav gin na svijetu. Barmeni već godinam koriste pripravke od plavog graška, obično sirupe, kako bi mijenjali boju koktelima.
https://www.facebook.com/Aura.Distillery/photos/a.1639698779603513.1073741833.1612146759025382/1884029711837084/?type=3&theater
Buzetska destilerija AurA nedavno je predstavila gin Karbun. Riječ je o ginu koji u destilaciji filtriraju kroz aktivni ugljen, inspiriran “snagom posljednjih karbunara s Ćićarije” dijela Istre iz kojeg dolaze i ostali lokalni sastojci ovog gina. Naravno, ovakve interpretacije gina kod dijela publike izazivaju averziju, posebno kada se spektakulariziranjem pokušava prodati osrednji gin, ali očigledno je da je trend stunt ginova počeo i da će rasti, pa ostanim otvoreni. Mnoge dobre stvari u gastronomiji počele su kičastim i ludim eksperimentima.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.