Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Borovice za kultni švarcvaldski gin Monkey 47 beru se u Lici i o tome su snimili odličan kratki film

Proizvođači Monkeya 47  travanjsku epizodu svoje YouTube serije “Wunderbar Adventures of Sophistication” posvetili su Hrvatskoj. Serija snimljena na originalnim lokacijama, u svakoj epizodi otkriva porijeklo i kontekst ovog kultnog švarcvaldskog gina. Borovice za Monkey 47 beru se u Lici, pa u duhovitom kratkom filmu “Stairway to Borovica” Đuka kao glavna zvijezda vodi vlasnika i destilera Monkeya 47 Alexandera Steina u ručno branje borovica po divljim ličkim strminama i upoznaje ga sa susjedom Slavom koji peče najbolju šljivu u kraju. Kad kod Slave u starom Fići stignu ostali susjedi i, naravno, tambura, posao staje, na stolu se reže slanina i nazdravlja Slavinom šljivovicom i Monkeyem 47.

Monkey 47 svoj kultni status može podjednako zahvaliti kompleksnoj kompoziciji botanicalsa, odlične priče i dizajna. Sve je počelo od priče, u lipnju 1945. kad je potpukovnik Royal Air Forcea Montgomery “Monty” Collins stigao u britanski sektor podijeljenog Berlina. Collins je je bio zgrožen uništenjem glavnog grada Njemačke i odlučio je svo slobodno vrijeme pomagati u obnovi. Sudjelujući u obnovi berlinskog zoološkog vrta upoznao je makaki majmuna Maxa. Collins je vojsku napustio 1951. Htio je učiti urarstvo pa je preselio u Schwarzwald. Pokazalo se da za urarstvo baš nema talenta, pa je otvorio gostionicu i u čast Maxu nazvao je “Divlji majmun” Kako su biljne i voćne rakije tradicija u Schwarzwaldu, Collins se brzo zainteresirao za destiliranje i stvorio novi gin. Njegov Schwarzwald Dry Gin do 70-tih se prodavao samo u gostionici od divljeg majmuna. Onda je sve palo u zaborav dok priču 2006. nije otkrio Alexander Stein, potomak stare obitelji destilera. “Dosta jasno se sjećam tog trenutka. Bio je kišni dan a ja sam sjedio za radnim stolom u Detroitu kad me prijatelj iz Njemačke nazvao da mi ispriča priču koja će mi dubinski promijeniti život.”

Stein je bio oduševljen Collinsovom biografijom, njegovim odrastanjem na putovanjima s ocem diplomatom, godinama u vojsci koje su ga vodile od Madrasa do Berlina i njegovom transformacijom iz bonvivana i avanturista u jednostavnog gostioničara u Schwarzwaldu. “Bio sam očaran. Ne, bio samo opsjednut idejom da proizvedem gin iz Schwarzwalda čije će arome davati lokalni sastojci. Odlučio sam udahnuti novi život u stari recept”.  Stein je pio ginove ali nije puno znao o proizvodnji.

Dvije godine nakon što je prvi put čuo za Collinsa odselio je u Njemačku s ciljem da izuči za majstora destilera i oživi Collinsov gin. Cijela ta nostalgična ikonografija, strast i avanturizam danas su sadržani u marketingu Monkeya 75. A sam gin je rezultat je neobičnog spoja južnonjemačkog tradicionalizma i vizije. Kako se u Schwarzwaldu rakije rade oduvijek, Stein je mogao naći dobre proizvođače bakrenih kotlova, a s druge je strane ušao na teritorij koji i sada, kad craft destilerije preplavljuju svaki kutak Europe, još uvijek ostaje poseban teritorij, idealan za kreiranje novih pića, posebno ako se uzmu u obzir tradicionalna lokalna proizvodnja kotlova i biljno bogatsvto regije. Destiler Christoph Keller, ugledni lokalni proizvođač voćnih rakijaSteina je naučio tehnologiji destilacije a i sam se zainteresirao za obnovu Collinsova gina.

Alexander Stein u novoj destileriji

Prema oskudnim posrednim informacijama i svjedočenjima iz vremena kad je gostionica “Divlji majmun” proizvodila svoj gin (originalni recept nije zapisan), uspjeli su rekonstruirati da su ga radili od klasičnog sastojka, smrekovih bobica, i brusnica. “Nismo htjeli napraviti brend, nego najbolji mogući gin. Proizvoditi arome, a ne alkohol”, rekao je Stein u jednom intervjuu za Gin Foundry, “ Nismo htjeli da nas doživljavaju kao poduzetnike ili proizvođače jakihp ića, mi smo destileri schnappsa do srži i poput parfumera u stalnoj potrazi za aromama i mirisima”.

Trebalo im je dvije godine da razviju današnji recept. Monkey 47 je klasičan, ali ekscentričan dry gin. Ima 47 sastojaka, među kojima su cvjetovi akacije, korijeni anđelike, listovi kupine, brusnice i  smrekove bobice iz Schwarzwalda, dok su u potrazi za mediteranskaim borovicama (zbog aromatike) završili u Hrvatskoj. Koriste šest vrsta papra, badem, gorku naranču, kupine, kardamom, kamilicu, cimet, verbenu, klinčiće, drenjke, bazgu, đumbir, klekove bobica, likviriciju, šipak, kadulju…lista sastojaka je dosta duga, kao da su  htjeli napraviti aromatsku fresku očuvanih europskih šuma.

Stein tvrdi da su brusnice jedan o ključnih sastojaka, “idealne za gin jer prirodno kombiniraju okuse tog pića:  osvježavajuće kiseline, laganu slatkoću i dugu gorčinu.” U destileriji koju su prije dvije godine s proizvođačem kotlova Arnoldom Holsteinom razvili posebno za Monkey 47. Stein i Keller proizvode gin posebno dinamične aromatike. Neki tvrde da u njemu mogu osjetiti arome svih 47 sastojaka, ali poznat je po dominantnim aromama citrusa i šumskih bobica, laganom mirisu mahovine i bogatom, širokom herbalnom mirisu borovica, brusnica i začina koji se otvara nakon prvog udaha.

aqua-panna-sidebar

index

ulje-2021-naslovnica

aviation-gin

Borovice za kultni švarcvaldski gin Monkey 47 beru se u Lici i o tome su snimili odličan kratki film

by Kult Plave Kamenice time to read: 3 min