Svatko ima pravo biti nezadovoljan svojim iskustvom u restoranu. Da se različita mišljenja moraju poštovati ne treba posebno ni spominjati. Posebno danas, kad internet omogućava potpuno demokratiziranu kritiku restorana, često u realnom vremenu, i izravni dijalog restorana s gostima. Svađa koja je ovih dana na Facebooku izbila oko novog zagrebačkog restorana Noel, jedan je od onih primjera koji pokazuju zašto sve više ljudi, iako sami vole pisati recenzije na Trip Advisoru i sličnim user generated vodičima, kad trebaju odlučiti gdje potrošiti novac, traže profesionalne ocjene.
Noel je najambiciozniji restoran koji se u Hrvatskoj otvorio za dugo vrijeme. U prvih nekoliko tjedana rada kroz njega je prošlo više stotina ljudi. Gotovo svi koji na neki način pišu o gastronomiji ili se bave njom, jeli su u Noelu. U medijima i u neformalnim razgovorima, ocjene hrane i usluge redom su pozitivne. Tako su i deseci prvih ocjena na Facebook stranici restorana redom čiste petice, koje su podijelili gastro novinari, stalni gosti zagrebačkih restorana, turisti ili stranci, kuhari, sommelieri. Neki su obrazložili što im se u restoranu svidjelo, neki su samo navijački pozdravili tim, neki su komentirali kratko s par entuzijatičnih riječi.
Noel je dobio i dvije vrlo realne četvorke, od gostiju kojima misle da se treba još uigrati. Onda su najednom zaredale čiste jedinice. I to ne nekoliko, nego 11 komada. Restoranu dati čistu peticu može biti previše entuzijastično, ali za čistu jedinicu gost bi zaista trebao imati traumatično iskustvo. Pod Noelom se pojavio misteriozni niz jedinica bez riječi. Iako je menadžer njihove Facebook stranice ispod svake jedinice objavio uobičajenu generičku molbu da korisnici obrazlože ocjene “kako bi se greške ispravile”, nitko nije obrazložio ništa. Osim u jednom slučaju, u kojemu se javio gost izrazito nezadovoljan poslugom.
Taj je gost detaljno opisao sve greške posluge i napisao da bi, kada bi ocjenjivao samo hranu i trud kuhara, ocjena bila vrlo visoka, ali iskustvo su mu je pokvarili neiskusni konobari i njihov indiskretni voditelj. U svim ostalim slučajevima, dijelitelji jedinica ostali su nijemi. Zato se na Facebooku odmah počelo komentirati kako je riječ o uobičajenom napadu konkurencije. To je, uostalom, u postu na Facebooku napisao i Noelov chef Goran Kočiš.
Noel ne bi bio ni prvi ni zadnji hrvatski restoran kojega su dočekali organizirani napadi “gostiju” na Trip Advisoru, Facebooku ili bilo kojem drugom internetskom kanalu, događalo se Plavom podrumu, Dubravkinom putu, vjerojatno svakom uspješnijem restoranu. Ali načelno, dati jedinicu restoranu kao što je Noel može samo netko tko se baš nimalo ne razumije u hranu. Nakon što se na Facebooku počelo pisati o jedinicama, na stranici Noela počeo je val petica koji dosta sliči na akciju podrške restoranu i timu, što je vinar Ernest Tolj u svojoj ocjeni i napisao. Trenutni skor je 85 petica prema 11 jedinica, s dvije četvorke.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.