Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
aqua-panna-banner
Divider Text

Lost in the supermarket? Sedam odličnih proizvoda koji mijenjaju sliku o kupnji u samoposluživanjima

supermarket

Supermarketi su sinonim za široki izbor masovno dostupne robe po uglavnom korektnim cijenama. Načelno nisu sinonim za gastronomiju, za specifičnu niskotiražnu robu, ni za uzbuđenje u potrazi za okusima. Ali i u velikim trgovačkim lancima mogu se pronaći pojedini razmjerno rijetki brandovi, koji zadovoljavaju srednje, visoke, pa čak i zaista visoke kriterije. Izdvojili smo sedam etiketa za koje je svejedno prodaju li se u Bonkuloviću ili u vašem lokalnom samoposluživanju, osim što su vam u samoposluživanju puno dostupniji.

1. St.Peter s Best Bitter

St. Peter’s je privatna engleska pivovara osnovana u pokrajini Suffolk prije dvadesetak godina. Njihova piva dobila su milijun britanskih i međunarodnih nagrada, a Best Bitter je na jednom od dva recenzentska kanala Beer Advocatea ocijenjen s čistih sto bodova. Best Bitter to zaslužuje svojim vrlo izražajnim plemenitim sladovima, gorkim goldingom – vrstom hmelja od kojega se proizvodilo najbolje pivo bivše Jugoslavije Laški golding – i neobično punim tijelom, usprkos niskom alkoholu. Best Bitter jedno je od spektakularnijih piva na svijetu u bilo kojoj kategoriji, pa je posve nevjerojatno da se uredno prodaje u nekim našim samoposluživanjima, poput boljih trgovina Konzuma i Spara. Boca od pola litre, dizajnirana po uzoru na londonske pljoskice gina iz 18. stoljeća, košta nešto više od 20 kuna.

2. Tabasco Habañero

Svi znamo što je Tabasco, ali je fenomenalno da je Tabasco s Habañerom tako uspješno iz kvalitetnog masovnog ušao u ozbiljni gastro segment. Tabasco Habañero genijalna je mješavina ovog legendarnog čilija s pireima manga, tamarinda i banana, koji su pojačali voćno-čokoladne elemente u okusu habañera, a ublažili njegov inač  bolno visoki broj scovillea. Zagrebačka verzija Tabascova Habañera, Vrabanero, nešto je brutalnija i manje kompleksna, ali jako, jako dobra. Tabasco Habañero košta oko 35 kuna za najmanju bočcu.

3. Seeberger, dimljeni kalifornijski bademi

Seeberger je njemačka tvrtka koja proizvodi oraščiće, kavu i čajeve. Njihovi kalifornijski dimljeni bademi zapravo nisu dimljeni nego im je dodana aroma dima,  ali su svjedno intenzivni, bogati, zaokruženi i prilično prirodnog okusa. Otkako se u Hrvatskoj ne prodaju dimljeni bademi američkih proizvođača, Seeberbegerovi su jedini u kojima možemo stvarno uživati. Vrećica od 150 grama košta oko trideset kuna, Seebeger osim badema pakira i izvrsne indijske oraščiće, solidne oljuštene pistacije te niz sličnih grickalica.

4. Gligora, Liburjan

Paška sirana Gligora u desetak je godina prošla put od butiknog do masovnog prozvođača. Brand Gligora, nagrađen nizom priznanja za najbolje sireve na svijetu, nije imao izbora nego da drastično povećati proizvodnju, što se osjeti na inferiornoj kvaliteti njihovih jeftinijih sireva. No, Liburjan, tvrdi sir od kravljeg, ovčjeg i kozjeg mlijeka koji se u manjim trokutima prodaje u nizu supermarketa, spada među najfinije hrvatske sireve. Kilogram košta oko 220 kuna.

5. Laguna, Ol Istria Picholine

U Laguninoj odličnoj liniji jednosortnih maslinovih ulja Ol Istria, posebno se ističe Picholine. Picholine je sorta maslina s juga Francuske, koja se najviše raširila u Provansi i u sjevernoj Africi. Uglavnom se (osim u sjevernoj Africi), koristi za hranu, jer daje razmjerno malo ulja,. Picholine je jedna od rijetkih sorti koje kombiniraju voćnost aroma i okusa sa sasvim laganom gorčinom. Lagunin Picholine utoliko se razlikuje od skoro svih istarskih ulja, jer nije travnat, zelen, ljut i gorak, nego voćno sladak, sa tek ponešto gorkih nijansi. Bočica od četvrt litre košta sedamdesetak kuna.

6. Häagen Dazs, sladoled s belgijskom crnom čokoladom

Häagen Dazs , utemeljen 1961.godine u Bronxu, jedan je od najkvalitetnijih svjetskih proizvođača industrijskog sladoleda. U Häagen Dazsu se posebno hvale gustoćom sladoleda koji sadrži vrlo malo zraka, te korištenjem prirodnih sastojaka. Njihov sladoled s crnom čokoladom je ultrintenzivan, gotovo težak, pa ga se usprkos tome što nije osobito sladak, može jesti samo u malim količinama. No, svaka žlica daje toliko okusa, kao da jedete ručno izrađeni sladoled iz neke dobre slastičarne. Kantica od pola litre košta 50 kuna.

7. Due Vittorie, Aceto di mele

Due Vittorie veliki je proizvođač balzamičnog octa iz Emilie Romagne. Due Vittorie sponzor je talijanskog Masterchefa, a njihovi su octevi neusporedivo bolji od najmasovniih “balsamica”, o čemu govore i cijene: Due Vittorie od 250 ml košta oko 100 kuna, dok standardni balsamico iz samoposluživanja stoji između 15 i 30 kuna. Tolika je i razlika u kvaliteti. Jabučni ocat Due Vittorie, Aceto di mele, nešto je jeftiniji i zanimljiviji proizvod od njihova balazmičnog octa. Elegantno zaokružen, prepun svježih aroma voća i lagano zadimljenih nijansi hrasta, ostavlja slatko-medeno-kiseli aftertaste. Sjajno funkcionira s rajčicom, što je važno u ovo godišnje doba. Aceto di mele Due Vittorie u boci od pola litre, košta oko 80 kuna.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.