Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Američki trgovci Kum & Go kupili su Vietti, jednu od najvažnijih obiteljskih vinarija u Barolu

vietti

Početkom srpnja objavljeno je kako je obitelj Krause iz Iowe, koja posjeduje više od 400 dućana Kum & Go u 11 američkih država, kupila klasičnu pijemontsku vinariju Vietti. Vietti je utemeljen u drugoj polovici devetnaestog stoljeća, te je sve do ove godine ostao u obiteljskom vlasništvu. Vietti posjeduje 35 hektara vinograda, na kojima uzgajaju arneis, barberu, dolcetto, moscato i, naravno, nebiolo, najvažniju od svih pijemontskih sorti. Robert Parker njihovo je elitno vino, Barolo Villero Riserva (trenutno je na tržištu berba 2007.) još prije četvrt stoljeća ocjenjivao s pet zvjezdica, dok su najviše pohvale dobivali još Barolo Brunato, Barolo Rocche, Barolo Maseria i Barolo Lazarito.

Vietti je tradicionalni proizvođač, koji nikad nije koristio previše barriquea, i koji i danas odležava vina u velikim slavonskim hrastovim bačvama od 27 hektolitara. Vina su prvo vrlo zatvorena i trpka, treba im puno vremena da se razviju, ali desetak godina poslije berbe postaju apsolutno fantastična. Obitelj Krause poziva se na svoje talijanske korijene kao na motiv ulaska u Pijemont, tvrdi da su oduvijek željeli imati vrhunsku vinariju u Italiji, te da ništa neće mijenjati u menadžmentu Viettija. To kaže i Luca Currado, aktualni direktor Viettija, sin gospođe Vietti, koja je donedavno radila u vinariji. Međutim, dosadašnja iskustva poakzuju kako su velike korporacije uvijek značajno utjecale na sadržaj i modus operandi obiteljskih vinarija: čak i najbolja vina na svijetu, poput Kruga i Chateau d’Yquema, donekle su se promijenila poslije ulaska u LVMH. S druge strane, obiteljske vinarije, sve je očiglednije, ne mogu opstati na globalnom tržištu. Od prodaje Mondavija Constellationu pa do danas, obiteljske vinarije s velikim međunarodnim dometom postaju sve rjeđi fenomen u svjetskom vinskom biznisu (premda i dalje, srećom, ima dosta iznimaka). Aktualno pravilo glasi: želite li postati i ostati veliki, morate postati dio korporacije. Što sve može značajno promijeniti identitet vina, osobito u specifičnim, izrazito tradicionalnim apelacijama poput Barola.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.