Jednog subotnjeg popodneva početkom svibnja imanje obitelji Rossi u bajkovitim Bajkinima kraj Vižinade izgledalo je kao iz idealiziranog upmarket turističkog prospekta. Na heliodrom pred destilerijuom svakih je petnaestak minuta slijetao helikopter koji je dovozio goste iz istarskih luksuznih hotela i odredišta izvan Istre.
U dvorištu se sunčalo dvadesetak BMW-a, uključujući i par rariteta jer se te subote kod Rossija održavao veliki BMW-om domjenak. A na terasi s fantastičnim pogledima na zelenu i plavu Istru vrlo je mnogo ljudi uživalo u koktelima, likerima, rakijama i vinima obitelji Rossi, koji se poslužuju uz pažljivije pripremljenu gastronomsku pratnju nego u mnogim istarskim restoranima i hotelima.
Obitelj Rossi nudi zaokružen proizvod: tri brata Rossi i njihov otac Marino predstavljaju Istru kao antistresnu, podigrano luksuznu, prirodno veličanstvenu destinaciju na kojoj se gosti mogu osjećati hedonistički, opušteno, veselo i slobodno. I sve bi to bilo relativno nevažno, da istarski lifestyle kakav promoviraju braća Rossi ne posjeduje niz specifičnih, autohtonih elemenata.
Lifestyle baziran na decentnom, nenametljivom luksuzu i lijepim krajolicima uobičajeni je fenomen u dobrom dijelu svijeta:ljudi koji putuju reći da je ovdje ili ondje jako lijepo, ali će otići za pola sata. Poanta je u tome da ih zadržite i vratite. A možete ih zadržati jedino ako u impresivnu scenografiju ubacite puno autentičnog, lokalnog , uistinu jedinstvenog sadržaja. I to je ono u čemu obitelj Rossi prilično dobro uspijeva.
Jedinstveni sadržaj, kad je riječ o piću, u ovom kontekstu podrazumijeva dvije bitne činjenice. Prvo, stalno inzistiranje na dizanju kvalitete. I drugo, promoviranje specifičnih žanrova destilata i vina koji mogu postati tipični za istarski ambijent.
U razgovoru za ABV, posebno izdanje Kulta Plave Kamenice posvećeno destilatima, Luka Rossi istaknuo je da je obiteljski posao s rakijama i likerima doživio prekretnicu prije šest ili sedam godina, kad su odlučili dignuti cijene unaprijediti proizvodnju. “”Čim smo podigli cijene, prodaja je značajno porasla,” kaže gospodin Rossi. Lokalno je tržište prepoznalo viši rang ambicije u destilatima, a više cijene nisu nikome smetale jer su bile opravdane kvalitetom. Obitelj Rossi očito je pogodila onu važnu točku odnosa cijene i kvalitete, koju potrošači prepoznaju kao vrijednost za novac.
Kad je pak riječ o proizvodnji i promociji destilata karakterističnih za istarsko okruženje, obitelj Rossi lansirala je čitav niz prepoznatljivih brendova s vrlo lokalnim karakterom. Pelinkovac Epulon lokalno je utemeljen u činjenici da u nedalekom Rovinju postoji višedesetljetna tradicija proizvodnje pelinkovca. Pelinkovac je, dakle, općehrvatski pa tako i istarski tradicijski destilat.
Amaro je jedan od najpopularnijih talijanskih aperitiva, a Istra je kulturalno i gastronomski nužno povezana s Italijom. Utoliko je lansiranje Amara Istriana Rossijev najlogičniji mogući potez. Pogotovo zato što u Hrvatskoj gotovo da i nema zanatskih destilera koji proizvode amaro.
Teranino je pak u današnje vrijeme neizbježan dio portfolija svake ozbiljne istarske destilerije. Teranino je u samo desetak godina postao esencijalni element istarskog lifestylea. Teranino je već po imenu Istra: Istra se danas identificira s teranom jednako kao i s malvazijom, jer je teran poslije slovenskog neuspješnog pokušaja da hrvatskim vinarima zabrani korištenje imena teran postao jedan od međunarodno poznatih simbola Istre. Teran i malvazija simboliziraju Istru jednako kao tartufi i maslinovo ulje, što je značajno pridonijelo ekspanziji proizvodnje i potrošnje teranina, kao i prepoznatljivosti njegova brenda.
Teranino se, nadalje, uistinu proizvodi od terana. Ovdje nije riječ o izgradnji brenda samo na prepoznatljivom imenu i na boji koja podsjeća na najvažnije istarsko crno vino, nego o autentičnom destilatu koji sastavom opravdava svoj naziv.
Svemu ovome treba dodati da teranino spaja teran i slatkoću. Na tržištu nema slatkih vina proizvedenih od terana premda ih se može pronaći u podrumima pojedinih vinara poput Franca Cattunara, koji upravo odležava botritizirani teran. Teran se smatra oporim vinom, s visokom kiselinom, prelijepom purpurno crnom bojom i dobrim taninima. Teran je vino koje se pije uz tartufe i crveno meso.
S teraninom je, međutim, tržište dobilo slatko piće koje snažno asocira na teran. I tako se domet terana u drugom, mekom obliku, proširio na publiku koja možda nikad ne bi ni kušala a kamoli masovno pila opaka vina proizvedena od možda najstarije istarske autohtone sorte grožđa. Projekt teranino nije dakle, mogao ne uspjeti.
Naposljetku, teranino je trebalo uskladiti s vizijom poželjnog istarskog lifestylea. Teranino bi, dakle, trebao odražavati vrijednosti koje emanira poželjni istarski lifestyle: opuštenost, neagresivnost, uživanje u prirodi, podigrani luksuz, povezanost s tradicijom ali i ozbiljan i težak rad na zemlji, na moru, u turizmu i ugostiteljstvu.
Luka Rossi opisuje Teranino Rossi kao “moderan, lepršavi liker koji istodobno izaziva nostalgiju.” Riječ je o jednom od najpreciznijih neorganoleptičkih opisa specifičnog destilata koje smo čuli u Hrvatskoj. Baš zato što je istodobno i lepršav i moderan i nostalgičan, kao i tehnički vrhunski napravljen Teranino Rossi izvrsno se ukapa u aspirantski istarski lifestyle. Kao što se i svaki dobar teranino ubraja u obvezni dio istarskog gastronomsko alkoholnog repertoara.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.