Hrvatska narodna banka de facto je ovogodišnju turističku sezonu proglasila rekordnom. HNB je Jutarnjem listu odgovorio da bi ukupni prihodi ove sezone mogli biti za desetinu veći nego lani. Budući da je lanjski turistički promet iznosio oko 13.1 milijardu eura, to znači da bi se ove godine trebao povećati za 1,3 milijardu eura i približiti se 14,5 milijardi. Što zvuči fenomenalno.
Međutim, s obzirom na stopu inflacije u Hrvatskoj, koja se više mjeseci kretala iznad 12 posto, kao i s obzirom na ekscentrična povećanja cijena na pojedinim jadranskim destinacijama, jasno je kako je riječ o inflatornom a ne o stvarnom rastu. Hrvatski će turizam ove godine, dakle, porasti za prosječnu stopu inflacije unatrag dvanaest mjeseci, što se uistinu ne bi trebalo proglašavati rekordnim rezultatom. Kad je pak riječ o noćenjima, Hrvatska je krajem srpnja bila u plusu za 4 posto u usporedbi s 2022. ali to je opet posljedica izvrsne predsezone, a ne osobito briljantnih rezultata u punoj sezoni. Činjenica je da je Hrvatsku dosad posjetilo manje Nijemaca nego lanjskog ljeta, Nijemci su naši glavni gosti, i da je čak i Istra kad je riječ o privatnom smještaju u minusu za jedan posto u usporedbi s 2022. godinom.
Činjenica je, nadalje, da je danas 13. kolovoza, dakle na samom vrhuncu sezone, čitav niz velikih hotela u velikim destinacijama imalo slobodne sobe. Splitski Radisson danas je na Booking.comu nudio sobu za 295 eura, dubrovački Excelsior zadržao je visoke cijene sa 765 eura, Kempinski u Savudriji prodavao je sobe za 525 eura, riječki Hilton za 573 eura, šibenski D Resort za 443 eura, a opatijski Ambasador za 462 eura.
Dakle, 13. kolovoza, u samoj špici sezone, gotovo se svugdje na Jadranu mogla dobiti hotelska soba. A hoteli ovog ljeta rade mnogo bolje nego privatni smještaj; rezultati privatnog smještaja u Dalmaciji vjerojatno će biti slabiji od istarskih minus jedan posto.
Turistička sezona 2023. na kraju će završiti veoma dobro, pogotovo ako rujan i listopad zabilježe rezultate slične predsezonskim mjesecima. Ali, o aktualnoj se turističkoj sezoni ne smije govoriti kao o rekordnoj neovisno o financijskim pokazateljima jer su oni, ponavljamo, uvjetovani inflacijom. Nadalje, ova je sezona pokazala niz slabosti hrvatskog turizma, od divljanja cijena u pojedinim destinacijama, preko načelno loše vrijednosti za novac do daljnjeg rasta kapaciteta u privatnom smještaju, što je unatrag nekoliko godina postao glavni strateški problem hrvatske turističke industrije.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.