Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

ABV 2023. EKSKLUZIV – RENAUD FILLIOUX DE GIRONDE Hennessy X.O naš je najvažniji konjak

abv-fillioux

Renaud Fillioux de Gironde (45) postao je cellar master Hennessyja prije šest godina. Na tom je iznimno odgovornom poslu naslijedio svog ujaka. Renaud Fillioux de Gironde osmi je Fillioux koji vodi proizvodnju najprodavanijeg konjaka na svijetu. Radi se doista o jedinstvenom slučaju, koji pokazuje da i unutar goleme industrije mogu funkcionirati čvrsta, gotovo ritualna pravila obiteljskog posla.

Renaud Fillioux de Gironde jedna je od najvećih zvijezda svijeta konjaka. Fillioux često koristi termin eaux de vie, doslovno voda života: riječ je o bazičnim destilatima, od kojih se komponira završni konjak. Fillioux je krajem lipnja odgovorio na naša pitanja o pojedinim bitnim značajkama sadašnjeg trenutka kuće Hennessy.

Zašto je Hennessy ponovno odlučio uvesti konjak X.X.O?

Hennessy je oduvijek bio pokretač u razvoju distinktivnih kategorija konjaka, kao što su X.O i X.X.O. Te su dvije kategorije 1870. godine uspostavili vizionar Maurice Hennessy i moj predak, cellar master Emile Fillioux. Oni su slijedili tada avangardnu filozofiju dugog odležavanja eaux de vie s velikim potencijalom. Punjeni u tradicionalne boce iz Charentea, X.O i X.X.O distribuirali su se po cijelom svijetu. Povijest Hennessyja X.X.O relativno je nepoznata. On je, dakle, stvoren 1870. godine da bi se prodavao idućih pedesetak godina. Prije šest godina Hennessy je odlučio lansirati modernu interpretaciju X.X.O konjaka napravljenu od eaux de vie iznimnog potencijala. Godine 2018. X.X.O je službeno priznat kao zasebna kategorija konjaka. Najmlađi eaux de vie u X.X.O konjaku mora imati 14 godina. 

Koji je konjak najvažniji u Hennessyjevu portfoliju i zašto?

Za mene, Hennessy X.O je ikonografski konjak. Kad bi morao postojati samo jedan konjak na svijetu, ja bih se odlučio za X.O. Hennessy X.O. vraća me našim korijenima. On simbolizira što Hennessy zapravo jest. Hennessy već 150 godina proizvodi konjak na jednako visokoj kvalitativnoj razini. Takva konstanta prelijepo simbolizira Hennessyjevu sposobnost da traje i da transcendira vrijeme visokim standardom izvrsnosti. Hennessy X.O nikad se ne savija pod pritiscima mode i trendova, što znači da postoji izvan mode i trendova. Nikad ne koristimo prečice. V.S, V.S.O.P, Paradise i Richard također su ikonografski dijelovi naše obitelji konjaka. V.S mi je osobito drag zbog golemog volumena proizvodnje i činjenice da se zaista pije po cijelom svijetu.Kad smo prije desetak godina posjetili Hennessy, ponudili su nas koktelima baziranima na X.O konjaku. 

Zašto je Hennessy promovirao vrhunski konjak kroz koktele?

Tijekom brojnih putovanja imao sam priliku uvjeriti se u različite aspekte uživanja u konjaku. U nekim dijelovima Azije konjak se redovito pije uz hranu, dok se u Sjedinjenim Državama konjak doživljava kao piće za proslave, i često se stavlja u koktele. Iznimna versatilnost Hennessyjevih konjaka dopušta nam da se prilagodimo običajima različitih kulturnih sredina. Mi potičemo istraživanje različitih metoda kušanja i uživanja u konjaku kako bismo otkrili nove dimenzije naših pića. Primjerice, kad dodate kocke leda u X.O otkrit ćete drukčije nijanse njegova okusa. Konjak je piće koje omogućuje uživanje u dijeljenju vrlo posebnih trenutaka, bilo da je riječ o konjaku koji se pije uz hranu, o konjaku u koktelima ili o profesionalnom kušanju 

konjaka.

Je li točno da u zadnjih nekoliko godina Hennessy ne može proizvesti dovoljno konjaka da zadovolji zahtjeve tržišta? Zašto dolazi do nestašica?

Mi smo posvećeni jednoj ideji: moramo osigurati da svaka boca Hennessyja bude savršena unutar svoje kategorije. Kad je riječ o proizvodnji, zavisimo o klimatskim uvjetima. U zadnjih par godina imali smo niz dobrih berbi, pa sada u potpunosti možemo ispuniti zahtjeve tržišta. No, katkad je to teško postići. 

Što se promijenilo na svjetskom tržištu konjaka poslije pandemije?

Očito je da je pandemija povećala kućnu potrošnju konjaka. Neki su potrošači ponovno otkrili konjak. Čini se da su počeli provoditi više vremena učeći o konjaku i njegovoj kulturi, pa je tako poraslo i poštovanje publike prema konjaku.

Je li Hrvatska dobro tržište za konjak? Vidite li prostor za unapređenje prodaje u Hrvatskoj?

Kao cellar master, ja nisam stručnjak za prodaju. Kao turist koji je prošle zime boravio u Hrvatskoj, moram reći da sam bio zadovoljan što sam u puno dobrih lokala vidio Hennessy. Siguran sam da uvijek postoji prostor za napredak. 

Očekujete li ili planirate stilističke promjene u proizvodnji konjaka? Je li se opća kvaliteta X.O konjaka unaprijedila otkako je BNIC (glavno regulatorno tijelo za konjak) 2018. povećao minimalni broj godina za najmlađi eaux de vie u konjacima s X.O oznakom?

Naši potrošači imaju velika očekivanja od Hennessy X.O konjaka, kad je riječ o kvaliteti i kad je riječ o starosti. Mi smo godinama tražili da se uvede pravilo koje nalaže da X.O konjak ne smije biti mlađi od deset  godina. U praksi, Hennessyjev X.O konjak ni prije uvođenja tog pravila nije bio mlađi od deset godina. Ja danas proizvodim neke konjake od eaux de vie koje je destilirao moj ujak. Ali pripremam i svoje eaux de vie za buduće naraštaje, s jednim ciljem: držati Hennessy X.O na najvišem mogućem kvalitativnom nivou.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.