Na press konferenciji u Splitu predstavljen je projekt PLACE market, nacionalni projekt turističke revitalizacije tržnica. Cilj projekta je dati novu vrijednost gradskim tržnicama, pretvarajući ih u noćne street food sajmove. U Ljubljani se već godinama održava Odprta kuhna, sličan projekt koji je privlači i značajan broj posjetitelja iz Hrvatske.
PLACE market u Hrvatskoj pokreće Sarah Josipović, direktorica i organizatorica projekta. Riječ je o vrlo ambicioznoj operaciji, jer pretvoriti dnevnu tržnicu u noćnu gourmet tržnicu na kojoj gostuju chefovi i proizvođači kvalitetne hrane, prilično je zahtjevan logistički poduhvat u kojemu koordinirano moraju sudjelovati i lokalne gradske vlasti i gradske službe. Projekt PLACE market Sarah Josipović i njen tim razvijali su godinama.
Kako je najavljeno na press konferenciji svakoga petka nakon radnog vremena u Splitu na Starom Pazaru i u Zagrebu na Dolcu postat će street food marketi. U Splitu će se PLACE market održavati od 14. travnja do kraja svibnja, a u Zagrebu od 2. lipnja do 14. srpnja, s planom da se nakon ljetne pauze pokrene i jesensko izdanje na nekoliko petaka u rujnu u Zagrebu i listopadu u Splitu. “Svi znamo da nakon što se tržnice zatvore malo iza podne, postaju prazne otužne plohe na kojima nema života. PLACE Market je projekt koji to želi promijeniti, koji želi donijeti život na tržnicu poslije radnog vremena,” rekla je Sarah Josipović, “Tržnica kao srce, odnosno ‘trbuh’ svakog grada mjesto je na koje odlazimo upoznati lokalnu kulturu, lokalne ljude, lokalne običaje, lokalnu i tradicionalnu hranu, lokalnu ponudu, lokalni život. Nadamo se da će naš projekt postati upravo to – za brojne turiste – ogledalo grada u kojem se odvija, a za nas domaće – mjesto okupljanja, druženja, zabave i dobre klope”.
U PLACE marketu će sudjelovati vodeći hrvatski chefovi, a operativno ga omogućava suradnja organizatora s Hrvatskom turističkom zajednicom, Tržnicama Zagreb, Parkovima i nasadima Split, uz potporu Turističke zajednice Grada Zagreba, Turističke zajednice Grada Splita i sponzora poput Cocte i Jamnice. Direktorica Tržnica Božena Cvitanović rekla je da očekuje kako će inicijativa Place Market “doprinijeti revitalizaciji tržnice, obogatiti turističku vizuru Zagreba i svakom posjetitelju omogućiti doživljaj autohtone gastro ponude Hrvatske.“ U Splitu, pak vide i dodatnu dimenziju, vraćanja većeg broja Splićana na Pazar. “Projekt PLACE market vrlo je značajan za nas jer želimo potaknuti veći boravak ljudi na Pazaru. Želimo da Pazar živi i popodne, a ne samo ujutro, a obzirom na njegovu top lokaciju na vrhu Rive, ima veliki potencijal, što ovim projektom planiramo i dokazati,“ rekao je Siniša Gašparević, direktor Parkova i nasada koji upravljaju splitskom tržnicom.
Na splitski Pazar navečer ovoga proljeća i ljeta doći Hrvoje Zirojević, chef restorana Dvor, chefovi Artičoka, Bokerie u suradnji s slastičarkom Ivanom Čuljak, Kinoteke s chefom Juricom Jantolekom, Mazzgoona, ZOI-a, Šuga na čelu s chefom Dujom Kanajetom, Uja, Galerije, Make Make, bistroa Ka Doma, Otprilike ovako, Konobe Hvaranin. U Zagrebu će na Dolcu kuhati Matija Bregeš i Marko Jantolek iz Baltazara, Vesna Miletić iz Tača, Marin Rendić iz restorana Apetit by Marin Rendić, Mario Mihelj iz El Tora i Mareda, Igor Gudac, Lari&Penati, Ficlek, Cicchetterija, Begs plant based streetfood, Amelie i ddrugi. Svaki chef i restoran pripremat će jedno ili dva jela po pristupačnim cijenama. Tržnice će imati i glazbeni sadržaj, s nastupima DJ-eva, uličnih bendova, radionice i slično. Nakon Splita i Zagreba, PLACE market bi se trebao širiti na Šibenik, Zadar, Rijeku, Pulu, Osijek i Varaždin.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.