Potpuno ludilo. Tako je direktor Heinekena Dolf Van den Brink komentirao trenutno stanje s troškovima u industriji piva. Inflacija izazvana poskupljenjem sirovina i transporta dramatično je digla troškove masovne proizvodnje piva. Problem je, naravno, što proizvođači poput Heinekena nemaju puno manevarskog prostora za dizanje cijena. Što, opet, ne znači da ovoga puta cijene neće značajno dizati. Pivska industrija među prvima je ulagače upozoravala na nadolazeću inflaciju.
“U 24 godine karijere nisam vidio ništa slično,” rekao je Van den Brink u intervjuu ’Financial Timesu, “Nema modela kojima možemo ublažiti efekte ovakve inflacije. Ovo je jednostavno izvan svih gabarita. Predviđa da će cijena krigle piva rasti u prosjeku 15 posto, ali naglašava da je to vrlo konzervativna procjena.
Rekao je kako je brzina oporavka Heinekena nakon pandemije još neizvjesna jer je teško procijeniti kakav će utjecaj povećanje cijena imati na količinu prodanog piva i hoće li pandemija i dalje utjecati na prodaju.
Heineken je objavio da je cijena njihova piva prodanog u Europi 2021. porasla u prosjeku za 4,3%, dijelom zbog prelaska na veći udjel premium piva i ponovnog otvaranja barova i pubova.
No prodaja je rasla puno više pa Heineken, kao i drugi veliki pivari, računa da bi rast prometa mogao poništiti dio inflatornih utjecaja.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.