Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Evo kako izgleda mali transport svježe ribe s otoka na kopno, poslije kojeg riba više baš i nije svježa

trajekt

Jučer smo u Sućurju na Hvaru, čekajući trajekt, svjedočili neobičnom prizoru koji stavlja pod upitnik svježinu, ili bolje rečeno, dobro stanje i najsvježije ribe. Trajekt je, dakle, iz Sućurja isplovljavao u jedan. Oko 12 i 20 kod zgrade s Jadrolinijinom blagajnom pojavila su se dva mlada čovjeka sa šest ili sedam kašeta ribe prekrivene ledom. Stavili su kašete na asfalt kraj zgrade i pokrili ih nekakvom krpom.

Vani je bilo više od dvadeset stupnjeva. Riba je skoro pola sata ostavljena na toj tenperaturi. Zatim su je momci prenijeli nekamo u trajekt Laslovo. Zaista ne znamo je li trajekt opremljen za transport svježe ribe. Zanimljivo je, usput govoreći, da je trajekt primio i dvadesetak plastičnih demižonki jednog hvarskog vinara.

Ali, vratimo se sirotoj ribi. Riba se počinje kvariti odmah poslije ugibanja. Zato je neophodno da stalno bude u hladnom lancu, na temperaturi između 0 i 2 stupnja. Bijela riba ne smije se stavljati izravno na led nego između ribe i leda mora biti folija, kako se koža i tkivo ribe ne bi fizički oštetili, jer to ubrzava kvarenje.

U kašetama ostavljenima ispred Jadrolinijine blagajne u Sućuraju led je bio izravno nabacan na ribu, bez folije. Riba iz Sućurja nije, dakle, bila u hladnom lancu, neko je vrijeme provela na temperaturi iznad dvadeset stupnjeva, prebačena je na brod koji se ne bavi transportom svježe ribe, i bila je u izravnom dodiru s puno leda. Ne vjerujemo da su ovakvi postupci usamljeni. Poslije svega toga, prilično je teško zaključiti što je zapravo svježa riba.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.