Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
aqua-panna-banner
Divider Text

Hrvatski gastronomski proizvodi koji su zaista poznati u svijetu (i oni koji imaju potencijal da to postanu)

tartufi

Hrvatske se regije svake godine hvale sa sve više proizvoda zaštićenih unutar zapravo vrlo labavih europskih propisa. U stvarnosti, naša je hrana u međunarodnim okvirima i dalje prilično anonimna. Izdvojili smo mali broj onih hrvatskih namirnica i prehrambenih proizvoda koji zaista jesu afirmirani u inozemstvu, ili imaju šanse da to postanu. Ova lista, podijeljena na regije, prilično je kratka.

ISTRA

1. Tartufi

san-rocco-2018-tartufi

Istarski su tartufi već dugo vremena svjetski prepoznatljiva delikatesa, što je apsolutno zasluženo.

2. Maslinovo ulje

chiavalon-uljara-masline-pranje (1)

Fenomen istarskog maslinovog ulja nije samo posljedica rubne klime koja pogoduje pikantnim i svježim, lako prepoznatljivim uljima, već prije svega vizije i rada istarskih maslinara koji su u samo petnaestak godina od Istre stvorili najbolju maslinarsku regiju na svijetu.

Potencijal

Istarski sirevi iznimno su dobri i originalni. Kumparička, Latus i Špin imaju velike šanse na nišnom svjetskom tržištu sira.

KVARNER

1. Kvarnerski škampi

skampi

Kvarnerski su škampi definitivno najukusniji na svijetu, slađi od škotskih i irskih. Kvarnerski bi turizam trebalo reklamirati kroz škampe a ne kroz habsburšku nostalgiju.

Potencijal

Creska janjetina je fenomenalna, no uglavnom nepoznata izvan Kvarnera, Istre iZagreba

PAG

1. Ovčji sir

gligora

Sama činjenica da je Euronews proglasio Pag jednom od vodećih europskih destinacija za siR, dovoljno govori o ugledu, jedinstvenosti i kvaliteti najboljih paških sireva.

Potencijal

Za pašku janjetinu vrijedi isto što i za cresku. Od nje treba što prije početi stvarati međunarodni gastronomski brend

DALMACIJA

1. Plava tuna

noel-tuna

Tuna iz dalmatinskih uzgajališta prodaje se po cijelom svijetu, od Japana do europskihh ekspozitura Nobua. Mnogi u Hrvatskoj još nisu svjesni superiorne kvalitete jadranske plave tune.

Potencijal

1. Maslinovo ulje

Primjeri poput Zlatne šoltanke, Stinina ili Miloševa ulja pokazuju da i dalmatinska ulja mogu postići visoku svjetsku klasu. Međutim, zasad se radi o iznimkama.

2. Bijela riba

Jadranska riba, od trilje do škrpine, definitivno je superiorna većini europskih bijelih riba. Riba bi trebala postati snažan dalmatinski turistički argument, kad dalmatindki restorani ne bi masovno prodavali uvoznu i smrznutu ribu.

Neretva

1. Mandarine

neretvanske mandarine

Primjer dugogodišnjeg sustavnog razvoja nasada mandarina u dolini Neretve pokazuje kako je od naizgled običnog voća moguće stvoriti ozbiljan domaći i međunarodni biznis.

Dubrovnik

1. Kamenice

Stonske su kamenice svjetski brend. Kad smo prije par godina razgovarali s velikom Elenom Arzak, prvo nas je pitala za stonske kamenice. Stonski bi se uzgajivači školjki trebali okrenuti prema europskom tržištu jer su konkurentni i kvalitetom i cijenom.

SLAVONIJA I BARANJA

1. Kulen

kulen damjanovic

Dobar kulen, osobito od crne slavonske svinje, daleko je najbolji hrvatski suhomesnati proizvod, koji je gastronomski globalno konkurentan.

Potencijal 

Crna slavonska svinja

Sve je više uzgajivača pravih, certificiranih crnih slavonskih svinja. Od crne slavonske svinje može se oblikovati široki gastronomski portfolio, kojeg je lako brendirati.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.