Hrvatske se regije svake godine hvale sa sve više proizvoda zaštićenih unutar zapravo vrlo labavih europskih propisa. U stvarnosti, naša je hrana u međunarodnim okvirima i dalje prilično anonimna. Izdvojili smo mali broj onih hrvatskih namirnica i prehrambenih proizvoda koji zaista jesu afirmirani u inozemstvu, ili imaju šanse da to postanu. Ova lista, podijeljena na regije, prilično je kratka.
Istarski su tartufi već dugo vremena svjetski prepoznatljiva delikatesa, što je apsolutno zasluženo.
Fenomen istarskog maslinovog ulja nije samo posljedica rubne klime koja pogoduje pikantnim i svježim, lako prepoznatljivim uljima, već prije svega vizije i rada istarskih maslinara koji su u samo petnaestak godina od Istre stvorili najbolju maslinarsku regiju na svijetu.
Istarski sirevi iznimno su dobri i originalni. Kumparička, Latus i Špin imaju velike šanse na nišnom svjetskom tržištu sira.
Kvarnerski su škampi definitivno najukusniji na svijetu, slađi od škotskih i irskih. Kvarnerski bi turizam trebalo reklamirati kroz škampe a ne kroz habsburšku nostalgiju.
Creska janjetina je fenomenalna, no uglavnom nepoznata izvan Kvarnera, Istre iZagreba
Sama činjenica da je Euronews proglasio Pag jednom od vodećih europskih destinacija za siR, dovoljno govori o ugledu, jedinstvenosti i kvaliteti najboljih paških sireva.
Za pašku janjetinu vrijedi isto što i za cresku. Od nje treba što prije početi stvarati međunarodni gastronomski brend
Tuna iz dalmatinskih uzgajališta prodaje se po cijelom svijetu, od Japana do europskihh ekspozitura Nobua. Mnogi u Hrvatskoj još nisu svjesni superiorne kvalitete jadranske plave tune.
Primjeri poput Zlatne šoltanke, Stinina ili Miloševa ulja pokazuju da i dalmatinska ulja mogu postići visoku svjetsku klasu. Međutim, zasad se radi o iznimkama.
Jadranska riba, od trilje do škrpine, definitivno je superiorna većini europskih bijelih riba. Riba bi trebala postati snažan dalmatinski turistički argument, kad dalmatindki restorani ne bi masovno prodavali uvoznu i smrznutu ribu.
Primjer dugogodišnjeg sustavnog razvoja nasada mandarina u dolini Neretve pokazuje kako je od naizgled običnog voća moguće stvoriti ozbiljan domaći i međunarodni biznis.
Stonske su kamenice svjetski brend. Kad smo prije par godina razgovarali s velikom Elenom Arzak, prvo nas je pitala za stonske kamenice. Stonski bi se uzgajivači školjki trebali okrenuti prema europskom tržištu jer su konkurentni i kvalitetom i cijenom.
Dobar kulen, osobito od crne slavonske svinje, daleko je najbolji hrvatski suhomesnati proizvod, koji je gastronomski globalno konkurentan.
Sve je više uzgajivača pravih, certificiranih crnih slavonskih svinja. Od crne slavonske svinje može se oblikovati široki gastronomski portfolio, kojeg je lako brendirati.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.