Jednog listopadskog popodneva sjedili smo u Medeinoj kušaonici u Vodnjanu. Kušaonicu su upravo napuštale tri gospođe iz Kragujevca, koje su kupile nekoliko sanduka vina i maslinova ulja. “Ovako je bilo cijelo ljeto,” zadovljno je prokomentirao Marko Krstačić, šef Medeine vinske proizvodnje.
[adsense_content_v2]
“Mislim da nikad nismo prodali toliko vina u samoj vinariji,” nastavio je energični gospodin Krstačić. “Tijekom ljeta turisti su dolazili ovdje i kupovali vino na kartone. Ne na boce, na kartone. Možda je tome pridonijela i činjenica da se zbog epidemije sve moralo zatvarati do ponoći i što nije bilo noćnih klubova, pa su ljudi očito kupovali neočekivano velike količine vina za privatne zabave. Da je puna sezona trajala još malo dulje, rezultati bi nam zaista bili jako dobri, neusporedivo bolji od onih koje smo predviđali kad je počela epidemija,” zaključio je Krstačić.
Medea je jedan od najozbiljnijih istarskih vinskih projekata. Riječ je o precizno posloženoj vinariji s tri ranga vina. Bazična Medea s navojnim čepovima isporučuje izvrsnu vrijednost za novac. Te butelje terana, cabernet sauvignona, merlota, malvazije, chardonnaya i rosea, u vinotekama koštaju manje od 40 kuna, a vina su redovito dobra do veoma dobra.
Druga linija Montiron posvećena je malvaziji s položaja Montiron, na kojem je dosta starijih loza. Malvazija Montiron dizajnirana je da pokuša postići optimalnu ravnotežu između svježine i punoće. Stručni enogastro magazin Akademija, koji je izlazio 2012. i 2013. godine, Montiron je bio proglasio najboljim hrvatskim vinom za 2012. U žiriju je sjedilo dosta ozbiljnih autoriteta, od Tomislava Tomca do Klaudija Jurčića, Akademijina urednika za vino.
Treća Medeina etiketa Punta Greca sasvim je ekskluzivna. Radi se o jednom do najboljih merlota u Hrvatskoj, čije grožđe raste na maloj istoimenoj izbočini u moru, okruženoj vodom s tri strane. More je toliko blizu vingoradu da sol katkad uništi cijelu berbu. No kad berbe uspiju, gusta, koncentrirana a opet elegantna Punta Greca zna biti senzacionalna.
Premda je Medea dobro uhodan i racionalno postavljen posao, i ona je, naravno, ozbiljno pogođena epidemijom. Sandra Marček Cvitić direktorica Medeina marketinga, promocije i prodaje, u razgovoru za Vinski izvještaj naglašava kako je HoReCa dosad bila glavni kanal prodaje Medeinih vina, a plasmani u HoReCu lani su se više nego prepolovili.
“Naš su presudni kanal prodaje lani zapravo bili naša vinarija i naši dućani,” kaže gospođa Marček Cvitić. Medea je jedna od mnogih hrvatskih vinarija koje su prošle godine odustale od predviđenih investicija. Medea nije nikoga otpustila, ali nije zapošljavala sezonske radnike kao što je to činila prethodnih godina.
Medea se, zapravo, situaciji na tržištu prilagođavala uštedama i otvaranjem novih prodajnih kanala, pri čemu su osobito važni maloprodaja i on line prodaja izvan Hrvatske. Sandra Marček Cvitić drži da će hrvatska vinska industrija vrlo teško preživjeti još jednu kriznu godinu poput 2020. jer je lanjska kriza izazvala rast zaliha i pad kupovne moći domaćih potrošača.
Medeino rješenje za uspostavu dugoročno održive i profitabilne vinske proizvodnje u Hrvatskoj razlikuje se od većine drugih vinarija koje smo anketirali.U Medei, naime, smatraju da treba sniziti proizvodne cijene vina, što traži dodatna ulaganja u tehnologiju i mehanizaciju, kako bi se optimizirala efikasnost proizvodnje.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.