Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

SKANDAL U ŠKOTSKOJ Ballantine’s Light dokazuje da je Ballantine’s whisky namijenjen ljudima koji ne vole whisky

ballantines-light

Prije nekoliko godina Makers Mark pokušao je smanjiti snagu svog osnovnog bourbona za nekoliko postotaka kako bi proizveo veće količine ovog ultrapopularnog pića i tako zadovoljio tržišne zahtjeve. Armija vjernih fanova Maker’s Marka podigla je svjetsku revoluciju zbog narušavanja karaktera njihova omiljenog whiskeya. Uprava se skrušeno ispričala i odustala od sasvim blagog razvodnjevanja čuvenog bourbona.

[adsense_content_v2]

Nitko se, međutim, neće buniti protiv lansiranja Ballantine’s Lighta, prvog škotskog whiskya sa samo 20 posto alkohola. Nitko se neće buniti protiv ovog skandala koji mijenja definiciju škotskog whiskya, zato što je Ballantine’s oduvijek bio namijenjen ljudima koji ne vole whisky, pa ih i nije briga što zapravo piju dok su god zadovoljni svojim brandom.

Ballantine’s je jedan od najtipičnijih svjetskih primjera beskarakternog pića za najširu publiku koja ima vrlo jednostavne prohtjeve: Ballantine’sova publika želi se lagano omamiti od pića koje joj ne smeta, koje nije preskupo i ima imidž donekle uglednog ili barem moćnog brenda.

Najpopularniji Ballantine’s, onaj sa svijetlom etiketom i oznakom Finest, spada među rijetke whiskyje koje je gotovo nemoguće precizno opisati, jer on nema nijednu specifiču organoleptičku značajku osim što je “mekan”. Ballantine’s Finest je scotch bez svojstava.

Što, naravno, nije slučajno. Ballantine’s je, baš kao i Heineken, napravljen da nikome ne smeta. Iz dugogodišnjeg osobnog iskustva znamo da ljudi koji piju Ballantine’s jer im bazični Jack ima prejak okus a Chivas im je “nekako nezgodan” za opijanje u kafićima, redovito naručuju Heineken i izbjegavaju ne samo craft piva nego i dobre industrijske lagere poput Urquell Pilsnera  jer su im pregorki ili ih smeta svaka specifičnost u okusu pravog piva.

I taj faktor sadržaja koji ne smeta, dakle faktor neutralnosti sadržaja, uz stalno gobalno jačanje brenda, glavni je tržišni argument i Ballantine’sa i Heinekena i još niza alkoholnih tržišnih lidera.

Stoga su u Pernod Ricardu, vlasniku Ballantine’sa ispravno procijenili da njihove kupce neće naljutiti što s light verzijom taj whisky zapravo prestaje biti whisky nego će, dapače, light verzija samo proširiti ionako golemi bazen Ballantine’sovih kupaca. Budimo ferl Ballantine’s zna proizvedti fenomenalne whiskyje. No, sve što je mlađe od sedamnaestice potpuno je nevrijedno pažnje bilo kojeg istinskog ljubitelja whiskyja. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.