Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Samo da znate, Španjolci izvoze morsku vodu kao gastro proizvod. Litra i pol 9,99$.

mediterranea-g

The New York Times je objavio crticu o pakiranoj španjolskoj morskoj vodi koja se u gastro trgovinama prodaje za desetak dolara za litru i pol. Mediterranea je pročišćena morska voda namijenjena kuhanju, za neke jedini način da kod kuće skuhate propisno jelo od jastoga i školjki, za druge, naravno, najjeftinija prevara. Ali čini se da je ipak riječ o  španjolskom izvozu njihove autentične kulture kuhanja. U Španjolskoj se pakirana morska voda za kuhanje reklamira i prodaje već godinama, kako sal perfecta – savršena sol. Jedan od najvećih promotora kuhanja s morem bio je Ferran Adrià.

Riblji restorani je kupuju na veliko, jer chefovi tvrde da ništa ne zaokružuje okuse morske hrane kao kuhanje u morskoj vodi. Kad tako kuhate, tvrde, na stolu ne trebate sol. Kuhanje s morskom vodom oduvijek je dio života na mediteranu, kao što znamo i u Hrvatskoj. Španjolska je različita tek po tome što ju tretira kao sastojak i oko nje je organizirala infrastrukturu. Najveći od šest španjolskih proizvođača morske vode za kuhanje je Mediterranea iz Alicantea koja pakira više od 60.000 litara mjesečno. More crpe iz dosta očuvanog dijela obale na sjeveru Costa Brave. Tvrde da je njihova voda bolja ne samo od obične soli već i od cvijeta soli.

“Morska sol u procesu rafiniranja gubi veliki dio minerala”, rekao je svojedobno za Guardina direktor marketinga Mediterranee Albert Fernández, “Oko 98 morske soli je natrij klorid. U morskoj vodi ima ga 86 posto, ostalih 14 posto kalij, magenzij, kalcij i drugi minerali”.  Morska voda  u proizvodnji prolazi mikrofiltriranje kojim se uklanjaju nečistoće i bakterije. U španjolskom El Corte Inglésu litra i pol prodaje se za 2,55 eura.

Komercijalizaciju morske vode počeli su Škoti

Ovu vrstu komercijalizijacije morske zapravo je započela škotska kompanija Acquamara. Odustali su 2013. jer direktori supermarketa nisu bili sigurni u njezinu zdravstvenu sigurnost, točnije zbog razina soli. Škotske javnozdravstvene ustanove vodile su kampanju protiv Acquamare jer je Škotska ionako imala problem stope oboljenja koja su bila posljedica prevelike konzumacije soli. Sa sličnim problemom španjolska Mediterranea mogla bi se susresti u Americi. Prvo, slogan “savršena sol” u Americi ne zvuči isto kao u Španjolskoj. U Americi sol ima status opasnog sastojka, kao šećer.

Nadalje, Mediterranea s američkim partnerima planira početi prerađivati pacifičku morsku vodu. Divovi poput Krafta i Campbella koji su platili milijarde da prežive kampanju protiv soli na američkom tržištu, neće mirno gledati kako netko reklamira i prodaje more kao hranu. Mediterranea je zato odlučila uspostaviti suradnju sa slavnim chefovima i delikatesnih brendova. Oni tvrde da je morska sol zamjena za sol i kao svoje prvo ciljno tržište odabrali su progresivnu zapadnu obalu SAD-a gdje je lokalna hrana pogodnija za kuhanje s morem. Nutricionisti su ipak oprezni. Morska voda ima 13 posto manje natrija od obične morske soli, ali i dalje ima puno kalija i ne preporučuju je za kuhanje, posebno ne osobama koje pate od visokog tlaka i srčanih bolesti. Pred Mediterraneom je teška bitka. Koja još nije izgubljena.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.