Ako je išta od prehrambenih trendova obilježilo zadnjih godinu dana, to je ekspanzija biljnih imitacija mesa. Veganski burgeri ušli su u McDonald’s i Burger King, veganske imitacije piletine i hrenovki postale su hit proizvodi u supermarketima. Malotko je, međutim, očekivao da će stvar otići toliko daleko da neka firma hladno počne reklamirati – vegansky wagyu.
Kanadska tvrtka Top Tier Foods svojim je prizvodom Waygu izazvala konsternaciju među tradicionalnim uzgajivačima cijenjene japanske govedine, koji traže da im se zabrani korištenje naziva bez obzira što je u njemu zamijenjen redoslijed slova. Veganski “wagyu” napravljen je od soje i dobio je podršku popularnog japansko-kandskog chefa Hidekazu Toja, kojemu se pripisuje izum California Roll sushija. Biljni “wagyu” Top Tier Foodsa predviđen je za teriyaki (pečenje mesa s glazurom od sojinog umaka, mirina i šećera).
“Waygu Teriyaki posuđuje najbolje od tradicionalne wagyu govedine ali bez negativno utjecaja na okoliš koji se povezuje s uzgojem stoke. On je 100 posto veganski proizvod, proizveden u Japanu korištenjem tradicionalnih japanskih kulinarskih metoda. Te metode uključuju lokalne sastojke za teriyaki koji daju sočan ‘mesnati’ rezultat koji će se u vašim ustima topiti kao wagyu,” piše na njihovoj web stranici.
Waygu se već počeo prodavati u nekim japanskim restoarnima, a puni kapacitet proizodnje trebali bi postići u kolovozu. Ciljani lokali su im lanci sushi barova u Americi, Aziji i Europi.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.