Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Franko Žuvela, svojedobno najmlađi porezni obveznik na Hvaru, lansirao je aplikaciju Vijola za prodaju vina

franko-zuvela

Priča o Franku Žuveli priča je o brzom uspjehu uz jako puno rada. “Firmu sam osnovao u veljači 2018, kad sam imao 22 godine. Mislim da sam postao najmlađi porezni obveznik na Hvaru,” pričao nam je Žuvela ovih dana. Firma, koja se zove Vijola, bavi se trgovinom vinima. Prve je godine imala promet od 2,5 milijuna kuna. Već 2019. Vijola je okrenula oko 5,5 milijuna kuna, što puno govori i o dobrom upravljanju tvrtkom, kao i o potrošnji vina na Hvaru. Da nije bilo korone, ove bi godine, kaže gospodin Žuvela, Vijola mogla računati na značajan rast prometa. Vijola se prije svega bavi veleprodajom. Lani je imala stotinjak klijenata. Sad je već na 138. Ovako streloviti rast u hrvatskoj trgovini vinom gotovo nikad nismo vidjeli. 

Franko Žuvela, rođeni Hvaranin, usprkos mladim godinama već se jako dugo bavi trgovinom. ”Znam da zvuči neobično, ali radim od svoje devete. Doslovno, od devete godine. Moj otac ima dućan na Palmižani, a ja sam mu pomagao još u nižim razredima osnovne škole. Kad sam napunio osamnaest, preuzeo sam dućan. Uskoro sam vidio da na Hvaru puno turista traži ozbiljna vina. Kojih baš i nije bilo, osim lokalnih. Tu sam uočio svoju šansu. Shvatio sam da restoranima i hotelima treba jedno mjesto na otoku gdje mogu nabavljati i domaća i strana vina. Strana su vina za Hvar osobito važna, jer u normalnim sezonama imamo puno gostiju koji žele piti čuvena, vrlo skupa svjetska vina. Oko asortimana stranih vina i šampanjaca najviše mi je pomogao Gordan Mohor, vlasnik MIVE. Danas, naravno, držimo vina različitih uvoznika, a osobito sam ponosan što izravno radimo s nekima od najboljih hrvatskih vinara poput Galića, Kozlovića i Krauthakera.”

vijola-aplikacija

Zanimalo nas je, naravno, kako je vrlo mladi čovjek, koji ne dolazi zi vinskog svijeta, uspio u tako kratkom roku postići tako dobre rezultate. “Mislim da je ključno bilo to što sam razumio da nema puno smisla nabavljati vina u Zagrebu, Istri, ili Slavoniji i onda ih nositi od restorana do restorana, od hotela do hotela, trošiti puno kartona uzoraka bez ikakvog jamstva da ću bilo što prodati . Umjesto toga, već sam u proljeće 2018. godine organizirao prvi vinski festival na Hvaru. Festival se zvao ForWine, a na njemu je sudjelovalo dvadesetak vinara i distributera. Festival se pokazao iznimno uspješnim. Ugostitelji su mogli ići od štanda do štanda i na licu mjesta odlučiti koja im vina trebaju, a ja sam na sebe preuzeo obvezu nabave tih vina. Ja sam, dakle, postao hvarski posrednik između ugostitelja i proizvođača i uvoznika, što se pokazalo dobitnim poslovnim modelom”.

Drugi ForWine, održan lani, okupio je već šezdesetak izlagača. Ove je godine Žuvela odlučio promijeniti ime festivala. “Ove se godine ta smotra trebala zvati Hvar Wine Festival. Trebao je to biti najveći vinski festival u Dalmaciji. Okej, korona nas je usporila, ali s obzirom na turistički potencijal Hvara sasvim sam siguran da će Hvar Wine Festival, kad ga održimo, uistinu postati najveća vinska manifestacija u Dalmaciji,” smatra Žuvela.

franko-zuvela-vina

Franko Žuvela ovih dana lansira prvu hrvatsku aplikaciju za prodaju vina, koja se zove Vijola i razvile su je zagrebačke tvrtke Spread i Zero Code. “Kompjuteraši su me pitali zašto ne želim web shop, koji bi me koštao puno manje nego razvoj aplikacije. No, mislim da su aplikacije u ovakvim poslovima stvar budućnosti, a ja želim gledati unaprijed. Aplikacija omogućuje puno lakše pronalaženje pojedinih vina, ne zahtijeva lutanje po katalozima proizvođača što je tipično za web shopove, i preciznija je u financijskom poslovanju. Uvjeren sam da je aplikacija alat koji će naš biznis učiniti još privlačnijim, jednostavnijim i efikasnijim. Aplikacija Vijola omogućit će daljnji rast tvrtke Vijola,” procjenjuje najmlađi hrvatski relevantni distributer vina.

Brzi uspon Franka Žuvele dokaz je da mladi ljudi  na otocima imaju puno šanse za uspjeh ako znaju što žele raditi, kako to raditi i ako zaista puno rade. Naime, u Žuvelinoj tvrtki koja je, podsjetimo, lani imala promet od 5,5 milijuna kuna, zaposleno je svega dvoje ljudi. A aplikacija Vijola moga bi modernizirati dosadašnje prakse u prodaji vina u Hrvatskoj.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.