Kalifornijski okrug Monterey jedna je od najproduktivnijih poljoprivrednih zona na svijetu, poznat po zelenoj salati iako se na tom području uzgaja više od 150 kultura. U Moss Landingu u Montereyu radi firma Sweet Earth, koju je prije dvije godine kupio Nestlé.
Ova akvizicija bila je baza novog Nestléova Centra izvrsnosti za biljne proteine, mjesta s kojeg ova kompanija ulazi na tržište biljnih alternativa mesu. Nestlé je uložio pet milijuna dolara u renoviranje pogona, dodao smokere i zamrzivače i počeo razvijati svoj odgovor na Beyond Burger i Impossible Meat. Veganske imitacije mesnih proizvoda nove su zvijezde prehrambene industrije. Prema neslužbenim podacima nedavno objavljenima u američkim medijima, 95 posto kupaca biljnih imitacija burgera, piletine i hrenovki su ljudi koji jedu meso, što ukazuje da je potencijalno riječ o dosta širokoj i ozbiljnoj promjeni svijesti o prehrani, koja bi mogla stvoriti golemo novo tržište.
Nestléov glavni adut je Awesome Burger. Kao i Impossible i Beyond Burgeri, dizajnirana je da što više sliči na pravo meso, ali na tržište biljnih imitacija mesa mogao bi donijeti preokret. Od 2009. kad se pojavio Beyond Burger, startupi za razvoj biljnih alternativa mesu ubrzano su se namnožili. Biljni burgeri ušli su u velike lance poput Burger Kinga i Subway, kantine sveučilišta i supermarkete.
Dok Beyond i Impossible Burger prolaze uobičajene muke startupa, Nestlé u biznis ulazi kao najveća prehrambena kompanija na svijetu, sa 140 godina iskustva više od konkurenata, zastrašujućom distribucijskom mrežom, 308 tisuća zaposlenih i desecima milijardi dolara godišnjeg prometa. Nestlé je jedna od najvećih svjetskih mašinerija kada je riječ o distribuciji i profitu. Trenutno pregovaraju s McDonald’som o uvođenju Awesome Burgera na njegove menije i kroz Sweet Earth razvijaju biljne nareske kako bi ušli na više polica od konkurenata, s veganskim parizerom, šunkom, salamama i kobasicama koje bi na tržište trebali na proljeće.
Nestléova nesrazmjerna veličina u odnosu na Impossible Burger i Beyond Burger je očigledna. Ali ne treba zaboraviti činjenicu da većina kupaca biljnih alternativa mesu pripada mlađoj generaciji, kojoj ni pristupačnost proizvoda ni odnos kvalitete i cijene nisu glavni kriterij. Važni su brend, priča iza brenda, vrijednosti koje brend promovira i kako on definira identitet kupca. U toj populaciji, koja vlada tržištem veganskih burgera, Beyond Burger i Impossible Burger, dva hrabra vizionarska startupa s izvrsnim brendingom, hipijevskim vrijednostima i dobrom komunikacijom s kupcima, mogu osvojiti prednost pred golemom globalnom korporacijom. Ili joj se možda na kraju prodati za koju milijardu dolara.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.