Phaidon je početkom listopada izdao potencijalni božićni hit, kuharicu Feed Me: 50 Home Cooked Meals For Your Dog Liviane Prole, s 50 recepata za hranu za pse kuhanu kod kuće.
Liviana Prola je talijanska znanstvenica s veterinarskog fakulteta na Sveučilištu u Torinu i predsjednica talijanskog udruženja za prehranu životinja. Knjiga je odlično dizajnirana, s neodoljivim crtežima pasa i puna detaljnih savjeta koji promoviraju kućno kuhanje umjesto kupovne hrane za pse. Svaki od 50 recepata hvali se balansiranim omjerima proteina, masnoća, minerala i vitamina, a neki su namijenjeni posebno štencima ili starim psima.
Prvo, nijedan se ne priprema bez Balance IT, dodatka prehrani koji se prodaje za oko 60 dolara za 600 grama. Drugo, ono što je izazvalo najviše rasprava, svi su recepti toliko humanizirani da se više ne zna je li uopće više riječ o hrani za pse. Neki blogeri i nutricionisti testirali su recepte na svojim psima.
Prema većini komentara, ispada da je kuhati za pse dosta skupo zadovoljstvo koje, iako recepti iz kuharice zaista uzimaju u obzir pseće prehrambene potrebe, kod pasa izaziva jednaki entuzijazam kao kupovna konzervirana hrana, dok oni stručnjaci koji zastupaju prehranu pasa isključivo mesom, kritiziraju autoricu što u receptima koristi namirnice poput tjestenine i riže.
No najviše reakcija odnosi se upravo na pretjeranu humanizaciju hrane za pse. “Ne trebate ni čitati Phaidonovu knjigu,” piše talijanska novinarka Anna Silveri na portalu Dissapore, “Dovoljno je prošetati među policama s psećom hranom u bilo kojem supermarketu da bi se vidjelo koliko se pseća hrana promijenila, u izgledu i sadržaju.” Pseća hrana bez glutena, non-GMO, s dodatkom avokada, s nara, s buče ili bilo koje trenutno moderne namirnice, postali su standard. I dizajneri, koji su nekad pseću hranu prodavali veselim bojama i gotovo stripovskim jezikom, sada se oslanjaju na ambalažu koja sve više podsjeća na packaging ljudske hrane.
Nielsen je 2016. proveo veliko globalno istraživanje o trendovima humanizacije pseće hrane pod naslovom Koliko su daleko vlasnici kućni ljubimaca spremni ići? Bilo je to jedno od prvih temeljitih portreta nove generacije vlasnika. Oko 95 posto ispitanika u istraživanju izjavilo je da svoje ljubimce smatraju ravnopravnim članovima obitelji.
“Ovaj trend poklapa se s rastom određenih segmenata tržišta hrane za životinje, uključujući zdrave grickalice, specijalnu hranu i premium opcije,” piše u sažetku istraživanja, “Vlasnici se odmiču od prioriteta visoke kvalitete prema humanizaciji, što znači da traže hranu za ljubimce koja odgovara na iste izazove kao industrija hrane za ljude, od raznih intolerancija do modernih dijetalnih režima.” Jedan od najvažnijih trendova koje je to istraživanje otkrilo su otpor prema genetski modificiranim namirnicama (74 posto ispitanika) i želja za gastronomski ambicioznom premium hranom za kućne ljubimce.
Motivi industrije hrane za pse su jasni. Samo u Americi, prema podacima koje citira Atlantic, potrošnja na hranu za kućne ljubimce porasla je s 18 milijardi dolara godišnje 2009. na više od 30 milijardi dolara 2017. Humanizacija pseće hrane je veliki biznis, ali što je zaista bolje za psa? Prema mišljenju sve brojnijih nutricionista i veterinara, pseću hranu bi nakon desetljeća groznih industrijskih proizvoda i food fadova koji obilježavaju sadašnje razdoblje, naprosto trebalo vratiti na prirodu, osnove i zdrave, organske balansirane sastojke: meso, hrskavice, iznutrice, nešto sezonskog povrća, kosti i malo začina. Bez posebnih zahvata u kuhinji.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.