Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

CELEBRITY WHISKEY ALERT Bob Dylan najavljuje Heaven’s Door

dylan-whiskey

Malotko je 2015. primijetio da se u industriji pića pojavilo novo ime. I to ne bilo koje. Tada, prije tri godine, samo je Marc Bushala, proizvođač Angels’s Envy bourbona i njegov veliki fan, zapazio da je Bob Dylan predao zahtjev za zaštitu imena “bootleg whiskey”. Bushala, koji je tada baš bio prodao svoj brend za 150 milijuna dolara, kontaktirao je Dylana, pokušavajući doznati kakav whiskey namjerava proizvoditi. Nakon što je dobio odobrenje Dylanovih suradnika, mogao je razgovarati njim preko telefona. Predložio je Dylanu da mu pomogne u razvoju portfelja small batch whiskeya.

Bushalu je, kako je rekao u priči ovih dana objavljenoj u The New York Timesu, brinuo izraz “bootleg” iako je kao stari Dylanov sljedbenik znao da u cijelom svemiru nema boljeg naziva za Dylanov whiskey. Brinuo je da bootleg i superpremium whiskey glazbene legende, usto Nobelovca, nekako ipak neće ići zajedno. Dylana je nagovorio da razmisli o drugim mogućnostima. Našli su se negdje na sredini i tako će Bob Dylan u svibnju predstaviti svoju prvu kolekciju straight rye, straight bourbon i “double-barreled” whiskeya Heaven’s Door i pridružiti se rastućem tržištu celebrity pića. Da bi uvažili njegovu prvotnu želju, jednom godišnje će izdavati ograničenu ediciju Bootleg Series u keramičkim bocama s Dylanovim akvarelima i uljima. Dylan u ovom projektu nije samo dao svoje ime, aktivni je partner u destileriji Heaven’s Door Spirits za koju je Bushala skupio 35 milijuna dolara investicija i sudjelovao je u razvoju svih whiskeya. Heaven’s Door ne destilira svoj whiskey, nego kupuje od destilera, blenda i dovršava u bačvama.

Taj proces navodno nije bio nimalo jednostavan. Dylan ne komunicira linearno. “Bilo je teško dešifrirati što želi. Nekad bismo dobili samo dugi pogled. Kad je prvi put probao double-barreled rekao je da mu nešto nedostaje. Da bi trebao stvarati osjećaj drvene konstrukcije. Trebalo nam je vremena da odgonetnemo što je mislio. Kakva konstrukcija? Crkva? Zaprežna kola?” ispričao je direktor destilerije Ryan Perry, “Za par mjeseci destileri su donijeli uzorak koji je doslovno utjelovljivao onaj slatki, memljivi miris štale i predstavili ga gosp. Dylanu, koji je zadovoljno odobrio. Njegov način natjerao nas je da počnemo drugačije razmišljati o finiširanju whiskeya u bačvama.”
Prve batcheve razvili su u suradnji s Jordanom Via, bivšim destilerom Breckendridgea (Colorado) i dosta su eksperimentirali. Rye je, primjerice, odležan u hrastovim bačvama iz Vosgesa, napravljenima u obliku cigara.

“Htjeli smo kreirati kolekciju američkih whiskeya koji će na svoj način pričati priču”, rekao je Dylan u izjavi The New York Timesu, “Desetljećima putujem i probao sam neke od najboljih whiskeya koje svijet može dati. Ovaj naš je fantastičan.”
Otkad je Jay Z kupio Armand de Brignac od nišnog ga šampanjca pretvorio u tvornicu novca, preko Casamigos tekile Georgea Clooneya do najnovije akvizicije koja je spojila portlandski Aviation gin i holivudskog superstara Ryana Reynoldsa, muške zvijezde i njihov lifestyle pokazali su se premoćnim marketingom za industriju pića. Casamigos, malu artizansku tekilu koju su Clooney i Randy Gerber, američki restaurater i muž top modela Cindy Crawford, počeli raditi kao hobi, Diageo je prije nekoliko mjeseci kupio za milijardu dolara. Armand de Briganc danas se prodaje i za 850 dolara po boci. Zajedničko svim ovim slučajevima je da su njihovi osnivači stvari teškaši showbiz industrije, da svaki na neki način predstavlja srž američkog stila, da imaju ozbiljno profesionalno pokriće i projiciraju autentični stil i osobnost. U Dylanovom slučaju, Heaven’s Door je djelo renesansnog čovjeka i prekaljenog barskog tipa koji zna što je život. Whiskey se provlači kroz njegovu glazbu još od 60-tih s “Moonshinerom.” Na albumu “Self Portrait” iz 1970. u pjesmi “Copper Kettle” detaljno opisuje proces destilacije:

Get you a copper kettle, get you a copper coil
Fill it with new made corn mash and never more you’ll toil.

Boca je interpretacija njegovih skulptura, ikonografija je ruralna, vrane i kočije. Dylanove promotivne fotografije izgledaju kao stare filmske scene. Dylan se, uostalom, nikad nije ustručavao komercijalizirati svoje ime i glazbu, koliko god se njegovi hard core fanovi bunili. Od recitiranja domoljubne poezije za Chrysler do Applea, Cadillaca, IBM-a i Googlea, mnogi su među najvećim američki brendovima koristili Dylanov status. Njegova odluka da počne proizvoditi whiskey zapravo i ne spada u taj dio priče, iako je nesporno riječ o poslovno opravdanoj operaciji. Prema podacima Distilled Spirits Councila u zadnjih pet godina narasla 52 posto na 3,4 milijarde dolara.
Standardna linija Heaven’s Doora prodavat će se za 50 do 80 dolara po boci a prva specijalna Bootleg Series edicija iduće godine bit će 25 godina odležavani whiskey koji će koštati 300 dolara.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.