Na Svjetskoj street food konferenciji u Manili Anthony Bourdain objavio je da je konačno, nakon više odgoda, otvorio svoju tržnicu u New Yorku. Projekt je najavljen još 2015. Ideja bila napraviti mjesto gdje će hawkeri, ulični prodavači hrane, moći prodavati autentična ulična jela iz cijeloga svijeta, na isti način kao na tržnicama u Singapuru ili u Tajlandu. Nešto kao da se na jednoj tržnici na Manhattanu materijaliziraju Bourdainove emisije. Onda su uslijedili problemi s birokracijom, sređivanjem dokumentacije za prostor, direktor kompanije Stephen Werther je otišao…ukratko, Bourdain je toliko puta objašnjavao zašto nema njegove tržnice, projekta od 60 milijuna dolara, da su je nakon velikog početnog interesa publika i mediji gotovo zaboravili. Zadnji službeno objavljen datum otvaranja tržnice bila je 2019. Tako da je ova najava na neki način dočekana kao iznenađenje.
Kad je najavljivao tržnicu, Bourdain je rekao da je otvara zato što u New Yorku nema mjesta gdje se može kupiti autentična svjetska hrana. Na press konferenciji u Manili novinari su, naravno, postavljali pitanja o stvarnoj potražnji za hranom koju Bourdain želi promovirati i dobili dosta jasan odgovor. “Možete li u New Yorku na tržnici kupiti char kway teow? Boli me briga. Ja ga volim i prilično sam uvjeren da bi ga Njujorčani voljeli da im ga netko ponudi. Što se mene tiče, odlučujući faktor je hoće li baka iz Singapura i njezin unuk hipster, kad dođu na tržištu odmah prepoznati da im ne prodajemo sranja. To neće biti diznilend verzija HawkerWorlda. Govorimo o najširoj selekciji prave hrane”.
Bourdain, koji ne podnosi izraz autentična hrana i naziva je “old school hranom”, stanovnicima New Yorka želi pokazati što se zaista prodaje u zemljama gdje ljudi žive i hrane se na tržnicama, umjesto vesterniziranih verzija koje se trenutno nude. “Trebamo otvorenu vatru. Trebamo mirise. Tražimo osjećaj kontroliranog kaosa. Stvaramo živu, dišuću, smrdljivu tržnicu”, najavio je Bourdain.
Cijene bi trebale biti u rangu onih na velikim singapurskim i tajvanskim tržnicama, jer Bourdain želi da “hrana na njegovoj tržnici bude pristupačna i čistačicama”. Za to je spreman i subvencionirati proizvođače. Najveći hit, najavljuje, bit će filipinska hrana, iduća velika kuhinja koju svijet upravo otkriva. “Filipinska hrana u cijelom je svijetu podcijenjena i u New Yorku još nema hipsterski kredibilitet. Ali stvari se mijenjaju i nadam se da ću biti dio tih promjena”, rekao je Bourdain. Uvjeren je i da će Amerikanci poludjeti za lechonom, odojkom na ražnju, i za sisigom, filipinskim jelom od svinjske glave i jetre “koje upravo postaje hit i uklapa se u trenutnu opsesiju svinjetinom”. Iako je očigledno “da Bourdainova tržnica, kako je rekao, neće biti prvo mjesto na koje će vegani dolaziti da bi jeli”, u ponudi će biti vegetarijanska jela, popularna na tržnicama u Indiji ili Tajlandu.
Strateška logistička pretpostavka za otvaranje tržnice, a to je organizacija nabave za štandove, još nije riješena. Da bi je do kraja postavili, Bourdain i njegov tim prvo žele imati točnu listu prodavača. Ponovio je da mu nije namjera krasti hawkere. “To bi bila anatema na međunarodnoj sceni hrane”, rekao je, “Moj je cilj da svim pozvanim hawkerima osiguram uvjete da otvore drugi štand u New Yorku i nastave voditi svoje obrte kod kuće”. Što se samog imena Bourdainove tržnice tiče, on kaže da to nije bila njegova ideja i da ga je još malo sram zbog toga, iako je jako uzbuđen zbog projekta.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.