Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

MIRO PAR Zašto mislim da je slovenska televizija u pravu kad kritizira hrvatski turizam

Slovenska TV,  točnije POP TV u emisiji 24UR koja se svakodnevno emitira na tom kanalu, objavila je prilog o visokim cijenama na Jadranu. Da smo skuplji, kažu i pri tome ne lažu, od Španjolske, Portugala, Grčke i drugih poznatih turističkih destinacija.

Primijetili su kako je jako poskupjelo ne samo u gostionicama i kafićima nego i u trgovinama, a za primjer su uzeli i bosanskog influencera Mirzu Mustafagića koji je na TikToku objavio da je sladoledni kup u Opatiji platio čak 17 eura.

Nije to međutim bio jedini primjer visokih cijena koji su izdvojili Slovenci, bilo je tu još mnogo toga taksativno navedeno, a za kraj priloga poentirali su s podacima Njemačkog saveznog ureda za statistiku koji je izračunao da, primjerice, u Turskoj noćenje u hotelu ili obrok u restoranu plaćaju 41 posto manje nego kod kuće, u Španjolskoj 26 posto manje, u Grčkoj 23 posto manje, a u Hrvatskoj samo 18 posto manje nego u Njemačkoj. Što znači da smo im od navedenih zemalja, a koje su sve njihove glavne destinacije za ljetni odmor, upravo mi najskuplji. Neka pati koga smeta, Hrvatska je, barem po tom pitanju i na temelju rezultata ovog istraživanja uvijek preciznih Nijemaca, prvak svijeta.

Ispod članaka na našim portalima o toj vijesti, a koju su naravno prenijeli doslovni svi koji su ikada zakupili HR domenu pa su, evo, ispravno pretpostavili da će ova vijest izazvati veliki bijes a time jasno i velik broj klikova, Hrvati su nakon trideset i tri godine ponovno stali u obranu svoje domovine. Ovaj put, na svu sreću, samo putem Wi-Fi mreže i tipkovnice…

——-

Elem, unisono su domaći čitatelji raznih portala krenuli komentirati kako Slovenci, ako im je skupo, ne moraju, eto, ni dolaziti. Bit će nam, tvrde, još bolje bez Janeza. Skupa vam je ležaljka od 25 eura? Neka je, kaže jedan koji je skupio velik broj lajkova koje bi se moglo protumačiti kao podršku internetske zajednice, bit će ih na plaži više za nas.

“Puno vam je platiti 5 eura za palačinke s namazom od lješnjaka, poslužene na plastičnom tanjuru na Makarskoj rivijeri?”, pitaju se dalje u septičkoj jami ispod novinskog članka izdvajajući još jedan od brojnih primjera naše neopravdane skupoće, ”idite onda na Slovensku rivijeru!”

Imate plaže – poentiraju snažno – za dvije ležaljke i suncobran.

Spominju nadalje ponudu i potražnju kao najveći stručnjaci na svijetu za taj ekonomski model formiranja cijena na tržištu, a pitaju ih i za cijene u Ljubljani. (Spoiler alert: niže su nego u Zagrebu)

Brane i ranije spomenuti cijenu od 17 eura za sladoledni kup u Opatiji jer je to terasa hotela od 5 zvjezdica pa je cijena od tih 127,50 nekadašnjih kuna za par kuglica valjda u redu. Pogled je, navode, to što se plaća, a ako neće oni ima Bogu hvala tko će gledati…

To što je taj video iz Opatije snimio pa kasnije na svom iznimno praćenom TikToku objavio influencer iz BiH izazvalo je, uzgred kazano, samo to da se rat preko tipkovnica proširio na još dvije skupine: Bosance i, naravno, influencere.

Ni jedni, ni drugi – složni su ti komentatori – ne vrijede mnogo.

Bez želje da branim neki slovenski TV program jer sam na njih kivan još od doba kada su kodirali Kanal A taman na početku nekog američkog filma kojeg se u ta vremena moglo samo kod njih pogledati – što je, evo, zbilja najslovenskija stvar koja se može napraviti – nisam baš siguran je li to baš ispravan pristup naših ljudi ovoj temi te da li se baš tako brani domovina. Jasno mi je, naravno, da svatko ima nešto što zamjera Slovencima, baš kao što im evo i ja zamjeram ovo s Kanalom A, nervirali su me i prije s onim pregledavanjem guma na graničnom prijelazu prema Dobovi, a mnogima sigurno i dalje ne odgovara njihov pristup graničnoj politici koja se uglavnom kroji tako da turistima što više oteža dolazak na našu obalu. Ili je to, evo, barem moj dojam…

Ono što se događa oko Piranskog zaljeva i situaciju s Joškom Jorasom da ni ne spominjem… Jasno mi je da sve to iritira!

U skladu s tim njihovim ranije iskazanim ponašanjem oni su, uvjeren sam, jedva čekali i nekakav povod za ovakvu emisiju, stoga vjerojatno i takva reakcija ljudi na tu vijest, ali problem po ovom pitanju ipak ne leži u Slovencima već, jebatga, upravo u tom povodu koji su oni jedva dočekali. Cijene su naime, zbilja veće nego drugdje, a to s ponudom, evo, i nije baš slučaj.

Istovremeno naime s ovom vijesti koju smo prenijeli iz Slovenije, mogla se čitati i naša domaća vijest o tome kako su u ulici Uvala Zenta, u blizini naše popularne plaže na njezinu dijelu kod kultnog kafića Kalafatić, osvanula upozorenja da ljudi – pazite molim vas ovo – šetaju po fekalijama. (Ta vijest je nažalost imala mnogo manje negativnih reakcija od ove gore navedene…)

Nije dakle problem to što je Slovencima skupo pa će stvar biti riješena ako oni ne dođu, pa ni Bosanci koji su to snimali ili Nijemci koji su radili istraživanje, već to što je, moguće ste i sami primijetili, skupo i nama. A, ako naši ljudi ne mogu na Jadransko more pa odlaze u ranije navedene španjolske, portugale, grčke i turske, problem je zapravo još i veći nego što se na temelju ovog kratkog priloga na POP TV-u u emisiji 24UR dalo zaključiti. Ukoliko onda to još i tako srčano branimo – da će nas na ljetovanju opelješiti ako si ga uopće uspijemo priuštiti – onda je taj problem nerješiv!

Čini mi se da braniti ipak treba, kao što smo to u ratu i činili, mogućnost da i mi možemo ići na svoje more, a ne visoke cijene plastičnih ležaljki, loših palačinki i sva ostala cjenovna pretjerivanja sitnih prevaranata koji za tri mjeseca pasivnog rada namjeravaju osigurati čitavu egzistenciju. Ta borba se međutim ne vodi u sekciji komentara ispod vijesti o prilogu na nekom slovenskom TV kanalu, već na izborima glasajući za one opcije koje o turizmu ipak razmišljaju malo dugoročnije te kojima standard građana, ako takve uopće postoje, nije samo floskula na kojoj se dobivaju bodovi.

U suprotnome, ova borba je, koliko god to uzrokovalo sličnih reakcija kao što je bilo na slovenski TV prilog, već izgubljena.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.