“Nema više nikakva razloga da restorani toče loša vina na čaše,”pričao je u petak navečer, dok smo pili šampanjac u lijepom vrtu San Rocca u Brtonigli, Tulio Fernetich, osnivač i vlasnik jednog od prvih hrvatskih gastrohotela. “Lagunina bazična Malvazija, ona u prozirnoj butelji, dobro je vino bez ijedne tehničke pogreške a ima ga dovoljno i prodaje se po prihvatljivoj cijeni, pa se restoranima isplati da je toče a gostima nije skupa,” argumentirao je gospodin Fernetich.
Uistinu, bazična Agrolagunina buteljirana Malvazija već je više od deset godina jedan od neobičnijih fenomena hrvatske vinske scene. Malvazija iz prozirne butelje redovito se proizvodila u količinama od oko 700 do 800 tisuća litara, da bi ove godine dosegla za hrvatske prilike nevjerojatnih 1.100. 000 butelja, ili više od 900 tisuća litara. Nikad u povijesti hrvatskog vinarstva ni jedno se vino nije punilo u toliko mnogo butelja. U čemu je tajna dugogodišnjeg uspjeha Lagunine Malvazije u prozirnoj boci?
Prvo, Agrolagunina Malvazija istarska, kako se to vino službeno zove, nije Two Buck Chuck. Two Buck Chuck nadimak je za kalifornijski brend Charles Shaw Wines, koji se prvi put pojavio u trgovinama 2002. godine po cijeni od točno 1.99 dolara. Two Buck Chuck bio je vjerojatno najjeftinije kalifornijsko buteljirano vino pa se fantastično prodavao. Lagunina Malvazija istarska ne prodaje se zbog niske cijene. Ona ne spada u kategoriju jeftinih vina, nego u kategoriju vina koja su uspjela pogoditi ravnotežu cijene, dakle optimalno mjesto između ponude i potražnje. Lagunina Malvazija istarska sada košta oko 7,5 eura.
Drugo, Lagunina Malvazija zaista jest standardizirano dobro vino. Budući da Agrolaguna raspolaže najvećim vinogradarskim površinama u Istri, ona može ubrati dovoljno zdravog grožđa koje jamči kvalitetu vina čak i u veoma kompliciranim berbama poput lanjske. Treće, Lagunina Malvazija istarska može se piti sama, u kafićima, barovima i klubovima, kao aperitiv ali i uz laganiju hranu poput brojnih ljetnih jela od povrća, zatim kozica u panku ili tempuri, sushija s laganijom bijelom ribom, pa gavuna, srdela, friganih lignji, salata od sipa ili hobotnica…
Četvrto, Lagunina Malvazija u prozirnom staklu iz godine se u godinu uozbiljavala. Prije desetak godina ona je bila definirana kao jednostavno, lakopitko ljetno vino. Nova je berba dobila više supstance i jasniji aromatski profil s ponešto herbalnosti i citrusa, ali je istodobno zadržala svoju prepoznatljivu svježinu.
Nova Malvazija istarska koju smo jutros kupili u Black Konzumu u Radničkoj, vino je srednjeg tijela, koje dobro puni nepce ali se jednako lako pije kao i rane verzije. Mi smo je probali uz dimljeni losos, jer nas je zanimalo hoće li izdržati iako snažnu ribu. Naravno da je uz dobar losos bolje piti moćnije, ekstraktnije vino ali nova Lagunina Malvazija istarska preživjela je i ova kompliciraniji izazov. Zanimljivo je naglasiti da se poslije desetak godina najpopularnije buteljirano vino u Hrvatskoj pojavilo na tržištu u drukčije dizajniranoj boci. Staklo je i dalje prozirno, no srebrna je etiketa dobila vesele zeleno plave boje. Ako se u narednih 12 mjeseci proda svih 1,1 milijuna butelja Malvazije u prozirnoj boci, postavlja se pitanje što će Laguna učiniti s idućom berbom. Koliko će butelja morati napuniti.?
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.